میتود ساده تشخیص اولین علایم آلزایمر

© Depositphotos.com / AndrewLozovyiعلایم آلزایمر
علایم آلزایمر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.09.2021
عضو شوید
ممکن است اختلال خفیف حافظه نشان دهد که مریض مبتلا به مرض آلزایمر شده است.

به گزارش اسپوتنیک، Medical Xpress با اشاره به مطالعه ای از دانشگاه Kaunas در این باره می نویس: دانشمندان لیتوانیا روشی را پیدا کرده اند که می تواند با استفاده از هوش مصنوعی چنین ناقض را تشخیص دهد. آنها موفق به ایجاد یک الگوریتم بر اساس تجزیه و تحلیل تصاویر MRI از مغز 138 نفر شدند.

Молодая пара в постели - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.01.2021
خواب آرام از امراض عقلی و عصبی جلوگیری می نماید

به گفته محققین، روش آنها نتایج بسیار خوبی را نشان داده است: می توان مرض را با دقت بیش از 99 درصد پیش بینی کرد. این مطالب روشن می کند که تجزیه و تحلیل دستی تصاویر MRI وقت زیاد را می گیرد، در حالی که استفاده از هوش مصنوعی به طور قابل توجهی این روند را سرعت می بخشد.

" دکتر Rytis Maskelyunas در مورد نتایج مطالعات اظهار داشت: "یک ماشین را به مثابه یک ربات در نظر بگیرید که قادر به انجام خسته کننده ترین و مشکل ترین وظیفه جمع کردن گزارشات و جستجوی علائم است. پس از انتخاب الگوریتم کامپیوتر موارد بالقوه خطرناک، تکنسین می تواند آنها را از نزدیک مطالعه کند، و در نهایت همه برنده می شوند زیرا مرض بسیار سریع تشخیص و معالجه می شود. "

در همان زمان، این نشریه اشاره می کند که تشخیص اختلالات خفیف شناختی در یک مریض ممکن است نشانه سایر امراض مرتبط با مغز باشد.

در سراسر جهان، حدود 24 میلیون نفر مبتلا به آلزایمر رنج می برند و انتظار می رود این تعداد به دلیل روند پیری جامعه هر 20 سال دو برابر شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала