اوضاع بد افغانستان؛ پوتین می‌گوید امریکا مسئول است

© Sputnik / Aleksey Nikolskiy /  مراجعه به بانک تصاویر اوضاع بد افغانستان؛ پوتین می‌گوید امریکا مسئول است
اوضاع بد افغانستان؛ پوتین می‌گوید امریکا مسئول است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.09.2021
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه، گفته است که امریکا مسئول اوضاع کنونی افغانستان است.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، هنگام سخنرانی در آغاز نشست بریکس، امریکا را بخاطر اوضاع کنونی افغانستان متهم کرده گفت: دور جدیدی از بی‌ثباتی در افغانستان با تلاش‌های غیرمسئولانه ایالات متحده برای تحمیل ارزش‌های خود است.

پوتین: رهبران بریکس دوامدار در مورد افغانستان صحبت میکنند

آقای پوتین، اشاره کرد که خروج امریکایی‌ها از این کشور منجر به بحران جدیدی شده است و مشخص نیست که چگونه این امر بر امنیت منطقه ای و جهانی تأثیر می گذارد.
یادآوری می‌کنیم که اشرف غنی، رئیس جمهور سابق افغانستان، در 15 آگست 2021 در حالیکه نیروهای طالبان در ورودی دروزه های کابل بودند فرودگاه کابل را به مقصد نامعلوم ترک کرد و از افغانستان گریخت. چند روز بعد وی از امارات متحده عربی پیامی خطاب به مردم افغانستان منتشر کرد.
در توافقنامه صلحی که در 29 فبروری در دوحه قطر امضا شد، امریکا متعهد به خروج سربازانش از افغانستان تا اول ماه می 2021 شد و طالبان نیز متعهد به قطع رابطه با شبکه‌های تروریستی از جمله القاعده شد.
بخشی از توافقنامه صلح رهایی 5000 زندانی طالبان توسط دولت و آغاز گفت‌وگوهای دولت با گروه طالبان تا سه ماه بعد از امضای موافقتنامه بود. اما مذاکرات مورد نظر در سپتامبر سال گذشته با تاخیر چندین ماهه برگذار شد. البته 1000 سرباز افغان که در بند طالبان هم بودند، شامل رهایی زندانیان دو طرف شدند.
مهمترین دستاورد ملموس توافقنامه دوحه برای امریکا کشته نشدن هیچ سرباز امریکایی در یک سال گذشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала