امریکا باید تا اخیر جنوری عراق را ترک کند

© AFP 2023 / JEWEL SAMADعراق
عراق - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.09.2021
عضو شوید
قوماندانی عملیات مشترک عراق گفت که آخرین مهلت حضور نظامیان امریکا در عراق 31 جنوری است و امریکا خواستار حفظ نیروهایش در عراق نشده است.

به گزارش اسپوتنیک، تحسین الخفاجی، سخنگوی قوماندانی عملیات مشترک اردوی عراق طی سخنرانی گفت: کمیته مشترک عراق و امریکا اجرای نتایج گفت‌وگوی استراتژیک بین بغداد و واشنگتن را آغاز کرده است.

از بین بردن 2 کاروان تجهیزات لجستیک امریکا در عراق - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.09.2021
از بین بردن 2 کاروان تجهیزات لجستیک امریکا در عراق

طبق توافقات صورت گرفته میان دو طرف در جریان گفت‌وگوهای استراتژیک، آخرین مهلت تعیین شده برای حضور نیروهای امریکا در عراق 31 جنوری خواهد بود.

وی افزود: عراق هیچ درخواستی از سوی امریکا مبنی بر حفظ نیروهایش در کشور دریافت نکرده است. همکاری میان دو طرف در زمینه آموزش و تبادل تجربه است و همکاری مداومی میان دو طرف در زمینه مقابله با داعش وجود دارد.

الخفاجی ادامه داد: تعداد زیادی از قوای امریکا شروع به خروج از عراق کرده‌اند. امریکایی‌ها در عراق پایگاه یا مراکز نظامی بجز بخش اندکی در پایگاه عین الاسد ندارند که آن هم فعلاً تحت قوماندانی قوای عراق اداره می‌شود و همچنین پایگاه الحریری که تعداد کمی از نیروهای عراقی در آن حضور دارند و بخش اعظم از آن تحت کنترل نیروهای پیشمرگه اقلیم کردستان عراق قرار دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала