جریمه 3 هزار دالری در انتظار مسافرانی که در طیاره ماسک نمی‌زنند

© Fotolia / Matej Kastelicجریمه 3 هزار دالری در انتظار مسافرانی که در طیاره ماسک نمی‌زنند
جریمه 3 هزار دالری در انتظار مسافرانی که در طیاره ماسک نمی‌زنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.09.2021
عضو شوید
سازمان امنیت حمل و نقل امریکا (TSA) جریمه سنگینی برای افرادی که از پوشیدن ماسک در فرودگاه، طیاره، قطار، موتربس و کلیه وسایل نقلیه عمومی امتناع می‌ورزند در نظر گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیجیاتو، متخلفان مجبور به پرداخت جریمه سه هزار دالری هستند. TSA می‌گوید نپوشیدن ماسک جزو رفتارهای پرخطر محسوب می‌شود و می‌تواند به سلامت دیگران صدمه وارد کند.

سازمان بهداشت جهانی: افرادی که واکسن زده‌اند هم ماسک بزنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.06.2021
سازمان بهداشت جهانی: افرادی که واکسن زده‌اند هم ماسک بزنند

این طرح با هدف جدی گرفتن پروتکل‌های بهداشتی طراحی شده است. البته گفتنی است پیش از این نیز TSA جریمه‌های مالی را برای افرادی که در سامانه‌های حمل و نقل عمومی ماسک نمی‌زدند در نظر گرفته بود، ولی این بار رقم جریمه افزایش پیدا کرده و با جدیت بیشتری اجرایی خواهد شد.

اگر فردی در سامانه‌های حمل و نقل از ماسک استفاده نکند، بار اول رقمی بین 500 تا 1000 دالر براساس موقعیتی که در آن قرار گرفته، جریمه می‌شود. پیشتر جریمه تعیین شده 250 دالر بود که اکنون این رقم افزایش پیدا کرده است.

متخلفانی که برای بار دوم بدون ماسک در محل‌های ذکر شده حضور پیدا کنند، مجبور به پرداخت جریمه‌ای بین 1000 تا 3000 دالر خواهند بود. طرح جریمه TSA قرار است از 19 ماه سنبله به صورت جدی اعمال شود.

«آلخاندرو مایورکاس» وزیر امنیت داخلی امریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «استفاده از ماسک برای مسافران و تمام پرسنل سامانه‌های حمل و نقل می‌تواند تجربه سفری ایمن و راحت را به ارمغان آورد. تا زمانی که لازم باشد، استفاده اجباری از ماسک را برای حفظ سلامت و ایمنی عمومی در نظر می‌گیریم».

این طرح قرار است از 18 سنبله تا 28 جدی (18 جنوری 2022) به صورت جدی اجرا شود. در طیاره، مهمانداران پرواز مسوولیت اجرایی کردن آن را برعهده دارند. البته رئیس اتحادیه مهمانداران طیاره می‌گوید نگران است که اجرای چنین طرحی برای مهمانداران مشکلاتی را به وجود بیاورد.

باید دید در عمل اجرای چنین طرح‌هایی ممکن است با چه مشکلاتی روبرو شود و چقدر قابل اجرا است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала