آژانس بین المللی انرژی اتمی ویدیویی تاسیسات هسته‌ای ایران را دریافت نخواهد کرد

© AP Photo / Ronald Zakآژانس بین المللی انرژی اتمی ویدیویی تاسیسات هسته‌ای ایران را دریافت نخواهد کرد
آژانس بین المللی انرژی اتمی ویدیویی تاسیسات هسته‌ای ایران را دریافت نخواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.09.2021
عضو شوید
رسانه ها: آژانس بین المللی انرژی اتمی فیلم های تاسیسات هسته ای ایران را دریافت نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، پرس تی وی:  ایران ویدئویی از تاسیسات هسته ای را در سفر آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه نخواهد کرد.

به گزارش پرس پرس تی وی به نقل از یک منبع، آژانس بین المللی انرژی اتمی در جریان سفر رافائل گروسی، رئیس آژانس به تهران به داده های دوربین های نظارتی در تاسیسات هسته ای ایران دسترسی نخواهد داشت.

سخنگوی طالبان شایعه اختلاف میان رهبران طالبان را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.09.2021
سخنگوی طالبان شایعه اختلاف میان رهبران طالبان را رد کرد

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی قصد دارد روز یکشنبه با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که قبلاً توسط نماینده دائم تهران در سازمان های بین المللی، کاظم غریب آبادی اعلام شده بود ، ملاقات کند. بعداً وال استریت ژورنال با استناد به منابع گزارش داد که ایران به عنوان بخشی از تحقیقات درباره منشاء ذرات اورانیوم در تاسیسات اعلام نشده تهران، همکاری خود را با آژانس بین المللی انرژی اتمی از سر می گیرد. این نشریه تأکید کرد که ظاهراً تهران به آژانس دسترسی به تجهیزات ردیابی فعالیت های هسته ای این کشور را می دهد.

یک منبع به کانال تلویزیونی ایران گفت: "در سفر گروسی به تهران دسترسی آژانس بین المللی انرژی اتمی به داده های تأسیسات هسته ای ایران تغییر نمی کند، آژانس هنوز به ضبط دوربین های نظارتی دسترسی نخواهد داشت."

پیش از این، دولت های آلمان، فرانسه و انگلیس اعلام کرده بودند که از داده های آژانس بین المللی انرژی اتمی نگران هستند که نشان می دهد ایران فلز اورانیوم غنی شده تا 20 درصد تولید کرده و ظرفیت تولید اورانیوم غنی شده را تا 60 درصد افزایش داده است. وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد که اقدامات ایران انحراف دیگری از برنامه جامع اقدام مشترک (JCPOA) است، اما عمدتا به دلیل عدم پیشرفت در بازگرداندن توافق است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала