پنتاگون عربستان را خلع سیستم دافع هوا کرد

© REUTERS / U.S. Department of Defense, Missile Defense Agencyسیستم دافع هوا THAAD
سیستم دافع هوا THAAD - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.09.2021
عضو شوید
وزارت دفاع امریکا سیستم دافع هوای خود را از عربستان واپس گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، پس از استقرار مجدد سیستم های راکتی امریکا، شاهزاده ترکی بن فیصل آل سعود گفت که ایالات متحده باید به متحد خود تعهد نشان دهد.

به گزارش اسپوتنیک، ایالات متحده سیستم های دافع هوا خود را برای رهگیری راکت های میان برد (THAAD) در ارتفاع بالا از عربستان سعودی و همچنین چندین تولی راکتی پاتریوت حذف کرده است. این نشریه به تصاویر ماهواره ای که توسط Planet Labs گرفته شده است اشاره می کند.

کانگرس امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.04.2021
فروش اسلحه امریکا به عربستان محدود گردید

ناظرین خاطرنشان کردند که تصاویر ماهواره ای پایگاه هوایی نظامی شاهزاده سلطان را نشان می دهد که در 115 کیلومتری ریاض واقع شده است. روی آنها می بینید که سیستم دافع راکتی از بین رفته است. پیشتر جان کربی سخنگوی پنتاگون گفته بود که ایالات متحده برخی از دستگاه های هوایی را مجدداً مستقر کرده است، اما او نام کدام سیستم و کجا را فرستاده است. بعداً، وزارت دفاع عربستان سعودی گفت که پادشاهی می تواند به تنهایی از خود دفاع کند، زیرا دارای سیستم های دفاع راکتی خاص خود است.

پس از استقرار مجدد سیستم های راکتی امریکا، شاهزاده ترکی بن فیصل آل سعود گفت که ایالات متحده باید به متحد خود تعهد نشان دهد و نباید تمام قطعات های پاتریوت را از پادشاهی خارج کند. وی توضیح داد که این کشور اکنون دائما در معرض حملات راکتی حوثی ها از یمن و ایران است. شاهزاده ابراز امیدواری کرد که همکاری بیشتری با واشنگتن داشته باشد.

پیشتر گزارش شده بود که اسرائیل و ایالات متحده شروع به توسعه سیستم علیه سلاح های مافوق صوت روسیه کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала