وزیر دفاع هالند استعفا می دهد

© JANEK SKARZYNSKIاردوی هالند
اردوی هالند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.09.2021
عضو شوید
رسانه ها: سرپرست وزارت دفاع هالند بعد از تخلیه نادرست از افغانستان از مقام‌اش برطرف می شود.

به گزارش اسپوتنیک، آنک بیلولد سرپرست وزارت دفاع هالند، سپس از استعفای سیگرید کائگ، سرپرست وزارت امود امور خارجه به دلیل عملیات تخلیه ضعیف سازماندهی شده از افغانستان، پست خود را ترک می کند.

کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.09.2021
افغانستان باعث استعفا وزیر خارجه هالند شد

خاطرنشان می شود که چنین تصمیمی در کنگره اضطراری حزب تجدیدنظر دموکراتیک مسیحی (CDA) ، که بیولولد عضو آن است ، گرفته شد.

در آستانه مجلس نمایندگان هالند (مجلس نمایندگان پارلمان) به دلیل عملیات ضعیف سازماندهی شده برای تخلیه از افغانستان، به سیگرید کائگ، سرپرست وزارت امور خارجه، رای اعتماد نداد. پس از رای گیری، کاگ استعفای خود را اعلام کرد.

پیشتر روزنامه فولکسکرانت هالندی گزارش داده بود که دولت هالند ماه ها درخواست های فوری سفارت در کابل مبنی بر تخلیه کارکنان محلی و خانواده های آنها را نادیده گرفته است.

از بهار سال 2020، سفارت هالند در کابل از دولت لاهه خواسته است تا در صورت بدست گرفتن قدرت در افغانستان توسط طالبان (جنبشی که به عنوان تروریستی شناخته شده و در روسیه ممنوع اعلام شده است) آماده تخلیه سریع نمایندگی های دیپلماتیک شود. نامه نگاری بین سفارت و دولت هالند که در اختیار نشریه قرار گرفت، بر این امر اثبات می شود. با وجود درخواست های فوری، دولت هالند تصمیم گیری برای تخلیه کارکنان سفارت افغانستان را تا آخرین لحظه به تعویق انداخت.

قابل ذکر است که کارکنان سفارت در افغانستان- از جمله مترجمان افغان هستند که برای هالند کار می کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала