چین آمریکا را به ایجاد خطرات امنیتی در تنگه تایوان متهم کرد

© Flickr / U.S. Department of Defenseچین آمریکا را به ایجاد خطرات امنیتی در تنگه تایوان متهم کرد
چین آمریکا را به ایجاد خطرات امنیتی در تنگه تایوان متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.09.2021
عضو شوید
  مقامات نظامی چین، ایالات متحده آمریکا را به انجام اقدامات تحریک آمیز، نقض صلح و ثبات و ایجاد خطرات امنیتی در تنگه تایوان متهم کرد.

 به گزارش اسپوتنیک، شی ایی، سخنگوی فرماندهی نظامی شرقی ارتش آزادیبخش چین ، امروز شنبه (18 سپتامبر) اعلام کرد که ایالات متحده دائما در حال انجام اقدامات تحریک آمیز، نقض صلح و ثبات و ایجاد خطرات امنیتی در تنگه تایوان است.

تمرینات بزرگ چین برای جنگ با آمریکا بر سر تایوان   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.01.2021
تمرینات بزرگ چین برای "جنگ با آمریکا" بر سر تایوان

شی یی گزارش داد که در 17 سپتامبر، کشتی جنگی راکتی USS Barry از تنگه تایوان عبور کرد، فرماندهی جنگی شرقی ارتش آزادیبخش چین ردیابی و اسکورت کشتی را در کل مسیر خود از طریق تنگه تایوان سازماندهی و انجام داد.

وزارتخانه مذکور این اقدام را تحریک آمیز و اثباتی بر این ادعا تلقی کرد که آمریکا بزرگترین تهدید برای صلح و ثبات تنگه تایوان است.

شی یی در بیانیه ای که در حساب WeChat فرماندهی رزمی شرقی ارتش آزادی‌بخش چین منتشر شد گفت: "ایالات متحده مرتباً چنین اقدامات تحریک آمیز را انجام می دهد واین کاملاً نشان می دهد که آمریکا نقض کننده صلح و ثبات در تنگه تایوان است و این اقدات ایالات متحده خطرات امنیتی را به دنبال خواهد داشت.

وی تاکید کرد که ارتش چین آماده دفاع قاطعانه از حاکمیت، تمامیت ارضی، امنیت ملی و همچنین صلح و ثبات  درمنطقه است.

 طبق اعلام وزارت خارجه چین، تایوان بخش جدایی ناپذیر چین است حال آنکه دولت پکن بارها هشدار داده است که جدایی طلبی این منطقه نتیجه‌ای جز جنگ نخواهد داشت.

پکن بارها بر لزوم احترام به اصل چین واحد تاکید کرده حال آنکه آمریکا و متحدانش در ادامه سیاست چرخش به ایندوپاسیفیک که لازمه آن مهار قدرت یابی چین است؛ به دنبال تضعیف جریان‌های جدایی طلب مناطق تابع این کشور نظیر هنگ کنگ، تایوان و تبت هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала