بایدن می خواهد با ماکرون صحبت کند

© REUTERS / Kevin Lamarqueبایدن و ماکرون
بایدن و ماکرون - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.09.2021
عضو شوید
مقامات امریکا تأیید کردند که بایدن خواستار گفتگو با ماکرون شده است تا درباره وضعیت روابط بین واشنگتن و پاریس بحث کنند.

به گزارش اسپوتنیک، کاخ سفید تائید کرده است که جو بایدن رئیس جمهور امریکا، درخواست صحبت تیلفونی با همتای فرانسوی خود امانوئل ماکرون را کرده است.

همانطور که نماینده عالی رتبه دولت واشنگتن در جلسه توجیهی روز دوشنبه گفت، طرف امریکایی "مشتاقانه منتظر" گفتگوی تیلفونی رهبران دو کشور است.

در فرانسه مردی سیلی به ماکرون زد + ویدیو  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.06.2021
در فرانسه مردی سیلی به ماکرون زد + ویدیو 

سخنگوی کاخ سفید گفت: این درست است که بایدن فرصتی خواست تا با رئیس جمهور مکرون در مورد مراحل بعدی صحبت کند و در مورد تعهد عمیق خود به اتحاد امریکا و فرانسه صحبت کند، اتحادی که به امنیت، ثبات و رفاه جهان برای دهه ها کمک کرده است.

رئیس جمهور امریکا می خواهد تمایل خود را برای همکاری نزدیک با فرانسه در بحر هند و بحر آرام و سراسر جهان اعلام کند.

وی در ادامه گفت: ما موقعیت فرانسه را درک می کنیم، ما دیدگاه های آنها را در مورد چگونگی این اتفاقات به اشتراک نمی گذاریم، اما موقعیت آنها را درک می کنیم. ما در روزهای آینده به تعامل با این موضوع ادامه خواهیم داد. ما منتظر تماس تیلفونی رئیس جمهور بایدن و رئیس جمهور ماکرون هستیم.

یک مقام دولتی بعداً افزود، که ایالات متحده امیدوار است بتواند در میان مشارکت امنیتی جدید "آئوکوس" بین ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا، راهی موثر برای ایجاد روابط بیشتر با فرانسه بیابد.

پس از آنکه دولت استرالیا قرارداد خود، با ارزش بالغ بر 90 میلیارد دالر، با شرکت فرانسوی "ناوال گروپ" برای ساخت کشتی تحت الحبری را فسخ کرد و با امضای یک توافقنامه همکاری سه جانبه ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا قرارداد تازه ای را جایگزین قرارداد پیشین با فرانسه کرد، دولت فرانسه سفرای خود از استرالیا و امریکا فراخواند و خشم خود را در فسخ این قرارداد ابراز کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала