ژنرال مریکایی روسیه را اصلی ترین تهدید نظامی خواند

© Photo / Press service of the Ministry of Defence of the Russian FederationАтомная подводная лодка Северного флота «Северодвинск»
Атомная подводная лодка Северного флота «Северодвинск» - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.09.2021
عضو شوید
 فرماندهی نظامی نیرو های شمالی  ارتش ایالات متحده آمریکا روسیه را اصلی ترین تهدید نظامی برای نیرو های آمریکایی عنوان کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Air Force Magazine  گلن وانهرک رئیس فرماندهی شمالی نیروهای مسلح آمریکا، روسیه اصلی ترین تهدید برای ایالات متحده دانسته است.

ون هرک گفت: "روسیه امروز اصلی ترین تهدید نظامی برای سرزمین مادری من است، نه چین".

پیش‌بینی فاجعه در نیروی هوایی آمریکا تا سال 2035 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.09.2021
پیش‌بینی فاجعه برای نیروی هوایی آمریکا تا سال 2035

به گفته این مقام ارتش آمریکا، چین یک "تهدید بلند مدت" است، اما روسیه از قدرت نظامی بیشتری برخوردار است.

وی تأکید کرد: "روسیه اصلی ترین تهدید نظامی برای سرزمین ما است، آنها در حال توسعه تجهیزاتی هستند که 20 سال پیش وجود نداشت."

وانهرک افزود که روسیه در زمینه تسلیحات موشکی و زیردریایی های بی صدا پیشرفت های چشمگیری داشته است. او همچنین توجه خود را به "ابزارهای بسیار پیشرفته" در حوزه های سایبری و فضایی جلب کرد.

رئیس فرماندهی شمالی افزود: "زیردریایی ها، بمب افکن ها، موشک های کروز و سایر تسلیحات روسیه، این کشور را به اصلی ترین تهدید نظامی مبدل می‌کند".

این در حالی است که مسکو بارها تاکید کرده است که قصد تهاجمی نسبت به سایر کشورها ندارد.

پیش از این، ستون نویس مجله آمریکایی نشنال اینترست، مارک کاتز پنج نشانه را اعلام نمود که ایالات متحده به عنوان یک امپراتوری نزدیک به زوال است و هژمونی آن در جهان رو به پایان است. به نظر وی، این امر با این واقعیت ثابت می شود که ارتش آمریکا نتوانست به اهداف خود در عملیات های طولانی مدت در افغانستان و عراق برسد، پس از وقایع گرجستان در 2008 و اوکراین در 2014، واشنگتن به روسیه پاسخ ضعیفی داد. امتیاز ابتکار عمل در حل منازعات در خاورمیانه و شمال آفریقا به نظر مسکو، آنکارا و تهران بستگی دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала