امکان سفر هیات طالبان به مسکو

© Sputnik / Khaibar Akifiشیر محمد عباس استانکزی و دیگر اعضای طالبان در نشست مسکو
شیر محمد عباس استانکزی و دیگر اعضای طالبان در نشست مسکو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.09.2021
عضو شوید
مسکو و کابل در مورد احتمال سفر هیاتی از دولت طالبان گفتگو کردند .

به گزارش اسپوتنیک، یک منبع از وزارت خارجه روسیه گفته است که مسکو و کابل در مورد احتمال سفر هیاتی از دولت طالبان به روسیه بحث می کنند، اما هنوز برای صحبت درباره جزئیات زود است.

سلفی در میدان سرخ مسکو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.09.2021
سیگنال طالبان به مسکو رسید

پیش از این ، ذبیح الله مجاهد ، معاون وزیر فرهنگ و اطلاعات دولت مؤقت افغانستان به اسپوتنیک گفته بود که مقامات کابل انتظار دارند روابط خود را با روسیه در سطح بالا از جمله سفر به مسکو توسعه دهند.

در اوایل ماه اگوست، طالبان (جنبش طالبان به عنوان تروریست شناخته شده و در فدراسیون روسیه ممنوع بود) حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان افزایش دادند ، در 15 اگوست وارد کابل شدند و روز بعد اعلام کردند که جنگ به پایان رسیده است. در دو هفته آخر ماه اگوست از فرودگاه کابل که تحت حفاظت اردوی امریکا بود ، شهروندان غربی و افغان های که با آنها همکاری می کردند، به صورت جمعی تخلیه شدند. در شب 31 اگوست، قوای امریکا میدان هوایی کابل را ترک کرد و به حضور نظامی 20 ساله امریکا در افغانستان پایان داد. در 6 سپتامبر ، طالبان اعلام کردند که پنجشیر، آخرین ولایت از 34 ولایت افغانستان ، با جنگ تحت کنترل آنها درآمده است.

فردای آن روز ، ترکیب دولت مؤقت افغانستان به ریاست محمد حسن آخوند، که در اولین حکومت طالبان به عنوان وزیر امور خارجه فعالیت می کرد و از سال 2001 تحت تحریم های سازمان ملل متحد بود، اعلام شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала