هشدار چین به حمله هسته‌ی به آمریکا

© AP Photo / Andy Wongمعامله روسیه با «هوواوی» رویارویی نو با امریکا است
معامله روسیه با «هوواوی» رویارویی نو با امریکا است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.09.2021
عضو شوید
 یک دیپلمات چینی می‌گوید در چین به دلیل اتحاد AUKUS آماده حمله هسته‌ی به آمریکا باشند.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "دیلی میا" ، شو زوکانگ، معاون دبیرکل سابق سازمان ملل در امور اقتصادی و اجتماعی از مقامات چینی خواست موضع تهاجمی تری در قبال اقدامات ایالات متحده اتخاذ کنند.

چین تهدید امنیت اقتصادی امریکا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.09.2021
چین تهدید امنیت اقتصادی امریکا

به گفته این دیپلمات، پکن باید ابتدا سیاست عدم استفاده از سلاح های هسته ای را رها کرده و ائتلاف های جدیدی را که واشنگتن ایجاد می کند، رد کند. زوکانگ گفت، به طور خاص، ما در مورد اتحاد AUKUS بین ایالات متحده، استرالیا و بریتانیا صحبت می کنیم: این نشان دهنده افزایش حضور نظامی این کشورها در همسایگی چین است.

وی همچنین خاطرنشان کرد که سیاست کنونی پکن، از دهه 1960 تاکنون، به آن "اعتبار اخلاقی" داده است، اما دیگر با واقعیت مطابقت ندارد: حداقل تا زمانی که چین با ایالات متحده موافقت نکند که هیچ یک از طرفین ابتدا از سلاح هسته ای استفاده نخواهد کرد.

ده روز پیش، استرالیا با انگلستان و ایالات متحده بر سر همکاری جدید دفاعی و امنیتی AUKUS توافق کرد و خروج خود را از "قرارداد قرن" برای ساخت 12 زیردریایی تهاجمی کلاس Barracuda با شرکت فرانسوی Naval Group به ارزش 56 میلیارد یورو اعلام کرد.

پاریس این را خیانت تلقی کرد. وزیر امور خارجه فرانسه، ژان ایو لودریان، تصمیم کانبرا در شکستن این توافق نامه را «یک ضربه چاقو از پشت» خواند. نماینده رسمی وزارت خارجه چین ژائو لیجیان به نوبه خود خاطرنشان کرد که توافق بین ایالات متحده، بریتانیای کبیر و استرالیا صلح و ثبات در منطقه را تهدید می کند و همچنین باعث ایجاد مسابقه تسلیحاتی می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала