بحرین به قوای پهپادی امریکا پیوست

CC BY-SA 4.0 / Wadiia / Manamaاتهامات جعلی دولت بحرین علیه بانک های ایرانی
اتهامات جعلی دولت بحرین علیه بانک های ایرانی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.09.2021
عضو شوید
اداره روابط عمومی قوای پنجم بحری امریکا اعلام کرد که بحرین نخستین کشور حوزه خلیج فارس است که موافقت کرده است تا با کشتی جنگی در ادغام سریع سیستم‌های نظامی جدید بدون سرنشین شریک شود.

به گزارش اسپوتنیک، قوای پنجم بحری امریکا طی بیانیه‌ ای اعلام کرد: مقامات ارشد بحرین از جمله قوماندانان گارد ساحلی و قوای بحری این کشور اخیرا با همتایان امریکایی خود در یکی از تاسیسات بحری امریکا در بحرین دیدار کرد و توسعه همکاری‌ ها مذاکره و تازه‌ ترین پهپادهای نظامی آمریکا را ملاحظه کردند.

بحرین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.09.2020
امضأ توافق سازش بحرین با اسرائیل در امریکا

جنرال برد کوپر قوماندان قوای مرکزی نیروهای بحری امریکا، در جریان این دیدار گفت: ما یک روابط استراتژیک پایدار با بحرین داریم و تعهد متقابل ما به سیستم‌ های بدون‌ سرنشین جدید پیشرفته نشان می‌دهد که شراکت‌ ما را به شیوه‌ای جدید تقویت می‌ کنیم.

وی افزود: این ابتکار عمل ما را بهتر می‌ سازد تا آگاهی حوزه بحری را بر روی، بالای و زیر آب‌ ها توسعه دهیم تا باشد که محافظه منطقه‌ را تقویت کنیم.

آدمیرال کوپر اشاره‌ ای نکرد که این نیروهای تحت رهبری آمریکا این بازدارندگی را در مقابل کدام کشورها تقویت می‌ کنند.

این اظهارات کوپر به دنبال تشکیل نیروی ضربت 59 در اوایل ماه جاری میلادی مطرح شد؛ نیروی ضربت جدیدی مستقر در خاورمیانه که از تکنولوژی پهپادی و هوش مصنوعی استفاده می‌کند.

وزارت خارجه امریکا فروش تسلیحات به بحرین را تایید کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.09.2017
وزارت خارجه امریکا فروش تسلیحات به بحرین را تایید کرد

براساس این توافق، قوای بحری بحرین در مانورهای تحت رهبری آمریکا در ماه اکتوبر شرکت خواهند کرد تا اثربخشی کشتی‌ های سطحی بدون سرنشین را نشان دهند. قوای بحری بحرین همچنین در مانورهای دیگری با "شرکای منطقه‌ ای و ائتلافی" که هنوز نامشان مشخص نیست، و قرار است پس از مانور مذکور برگزار شوند، شرکت خواهد کرد.

قوای بحری امریکا "اهمیت استراتژیک، آب و هوا و جغرافیای منحصر به فرد" منطقه خاورمیانه را به عنوان "یکی از محیط‌ های ایده‌ آل" برای استفاده از پهپادهای جدیدش در مناطقی چون تنگه هرمز، کانال سوئز، تنگه باب‌ المندب که سه گذرگاه کلیدی در تجارت بین‌ المللی محسوب می‌ شوند، توصیف می‌ کند.    

سیستم‌ های بدون سرنشینی که انتظار می‌رود توسط نیروی ضربت 5 استفاده شوند، قرار است شامل سیستم‌ های بدون سرنشینی که در ماه اپریل توسط قوای بحرآرام آزمایش شدند از جمله پهپادهای نظارت هوایی جدید با استقامت طولانی، کشتی‌ های سطحی همچون کشتی "سی هاوک" و "سی هانتر" و تحت البحری‌ های بی سرنشین به سبک اژدر باشد.

قوای پنجم نیروی های بحری امریکا مسئول عملیات بحری خلیج فارس، بحیره سرخ، بحیرع عربی و بخش‌ هایی از بحر هند است. این قوا اوایل ماه جاری میلادی از تشکیل یک نیروی ضربت بحری جدید در بحرین مجهز به جدیدترین پهپادهای نظامی هوایی، بحری و تحت البحیری امریکا خبر داد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала