پیش‌بینی رکود بزرگ جدید در امریکا

© Photo / wikiپیش‌بینی رکود بزرگ جدید در امریکا
پیش‌بینی رکود بزرگ جدید در امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.09.2021
عضو شوید
سرمایه‌گذار افسانه‌ای بریتانیایی، جرمی گرانتام پیش‌بینی کرده است که ایالات متحده امریکا با بحران اقتصادی جدید مواجه خواهد شد که از رکود بزرگ فراتر خواهد رفت.

به گزارش اسپوتنیک، این میلیاردر بریتانیایی پیش‌بینی خود را در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی اس‌ان‌بی‌سی اعلام کرده است.

گرانتام می‌گوید که در بازار سهام امریکا «حتی حباب بزرگتری» نسبت به سال 1929 میلادی شکل گرفته است، زمان که بازار سهام برای چندین سال رشد کرد و سپس سقوط کرد، پس از آن اقتصاد به کاهش کردن کرد که به نام رکود بزرگ شناخته شد. این دوره با کاهش تولید ناخالص داخلی امریکا از 103.9 میلیارد دالر در سال 1929 به 56 میلیارد دالر در سال 1933 و کاهش 40 درصدی تولید صنعت تشریح شده است. سپس نرخ بیکاری به 25 درصد رسید.

هشدار وزیر مالیه امریکا درباره ناتوانی در پرداخت بدهی‌ها - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.07.2021
هشدار وزیر مالیه امریکا درباره ناتوانی در پرداخت بدهی‌ها

سرمایه‌گذار افسانه‌ای بریتانیایی خلاصه کرد که «این حباب بزرگتر بیش از هر زمان دیگر در امریکا است. قیمت املاک، اوراق قرضه، سهام و کالاها به هم ریخته است».

وی گفت که حباب فعلی بزرگتر از حباب دات-کام است که از سال 1995 تا 2001 میلادی بود. سپس محبوبیت باورنکردنی سهام شرکت های اینترنتی را به‌دست آورد، دامنه آنها، به عنوان یک قاعده به (دات-کام) ختم شد. گزارش های از دست دادن بسیاری از شرکت‌های فناوری مانع از افزایش سریع ارزش سهام نشد. وقتی حباب ترکید، سرمایه گذاران حدود 5 تریلیون دالر ضرر کردند.

این سرمایه گذار در ماه جون سال 2020 در مورد «حباب متورم شده» هشدار داد. شرکت کنندگان امروز بازار مدتهاست که هرگونه خبر بد را نادیده گرفته اند، اما به گفته گرانتام، حباب در ماه های آینده خواهد ترکید و ممکن است «در هر لحظه» اتفاق بیفتد. به گفته وی، بازار برای مدتی مانند خون آشام باقی می ماند، اما فروپاشی اجتناب ناپذیر است. سپس شاخص S&P 500 (شامل سهام 500 شرکت بزرگ فهرست شده در بورس های سهام امریکا) 10 درصد یا بیشتر کاهش می‌یابد. در سال 2021 میلادی، S&P 500 نسبت به سال گذشته بیش از 30 درصد افزایش یافته است.

این تحلیلگر همچنان توجه خود را به «حباب» بازار املاک امریکا جلب کرد. قیمت مسکن در امریکا امروز نسبت به اوج حباب مسکن سال 2006 بالاتر است. این رقم در استرالیا، کانادا، بریتانیا، هنگ کنگ، شانگهای و غیره حتی بیشتر است. گرانتام هشدار داد که این یک حباب مسکن جهانی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала