ممکن خواهر رهبر کوریا شمالی جانشین برادرش شود

© AP Photo / Felipe Dana ممکن خواهر رهبر کوریا شمالی جانشین برادرش شود
 ممکن خواهر رهبر کوریا شمالی جانشین برادرش شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.10.2021
عضو شوید
خواهر و مشاور ارشد کیم جونگ اون، رهبر کوریا شمالی به مقام عالی‌تر حکومتی ارتقا کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، خواهر و مشاور ارشد کیم جونگ اون، رهبر کوریا شمالی که گمانه‌زنی‌ها از احتمال به دست گرفتن رهبری این کشور توسط او در آینده قوت گرفته به مقام عالی‌تر دولتی ارتقا یافت.
آزمایش راکت دافع هوا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.10.2021
کوریایی شمالی راکت دافع هوا جدید را آزمایش کرد
خبرگزاری رسمی کوریا شمالی با اعلام این مطلب تصریح کرد که «کیم یو جونگ»، بواسطه ارتباط بسیار نزدیک و نفوذ بالا نزد برادرش به مقام عضو کمیسیون امور کشوری منصوب شده است.
این انتصاب در چارچوب مجموعه‌ای از تغییرات تازه در رأس تشکیلات حکومتی که به تأیید مجمع عالی خلق، تنها پارلمان جمهوری خلق کوریا شمالی نیز رسید، انجام شده است.
روزنامه رسمی رودونگ سینمون، ارگان کمیته مرکزی حزب کارگران کوریا روز پنجشنبه تصاویر هشت عضو جدید کمیسیون امور کشوری را منتشر کرد که «کیم یو جونگ» بواسطه جوانی و اینکه تنها زن در این مجموعه از دیگران متمایز شده بود.
کیم یو جونگ اکثراً در جریان دیدارهای رهبر کوریایی شمالی با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین امریکا و مون جائه این، رئیس جمهوری کوریایی جنوبی، در کنار برادرش دیده شده است که در دوران جوانی دوران تحصیل را با هم در سوئیس گذرانده بودند.
قوای مسلح کوریایی شمالی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2021
روش تند امریکا در مقابل کوریایی شمالی
نقش سیاسی این زن پرنفوذ در دستگاه حاکمه کوریایی شمالی مدت‌ها است که به موضوعی برای حدس و گمانه‌زنی‌ها تبدیل شده است. از او در این میان اغلب به عنوان جانشین احتمالی برادرش نام برده می‌شود که در صورت تحقق این امر، کیم یو جونگ نخستین رهبر زن در این کشور محافظه‌کار در جهان خواهد بود.
وی بیشتر با اظهارات تند علیه واشنگتن و سئول، بویژه در جریان ماجرای تخریب دفتر ارتباطات میان دو کره که توسط همسایه جنوبی ساخته و اداره می‌شد، نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته بود.
وی کوریایی جنوبی را متهم کرده بود که با تحرکات مرزی زمینه تنش‌آفرینی در افکار عمومی و ترغیب شهروندان این کشور برای فرار به آن سوی مرزها را فراهم کرده است.
کیم یو جونگ 34 ساله با عضویت در کمیسیون امور کشوری پس از ارتقا رتبه‌های متوالی اینک به یکی از بالاترین مناصب در سلسه‌مراتب حکومتی دست پیدا کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала