بی اعتنایی کوریای شمالی به پیشنهاد آمریکا برای گفتگو

© AFP 2023 / Saul Loebبی اعتنایی کوریای شمالی به پیشنهاد آمریکا برای گفتگو
بی اعتنایی کوریای شمالی به پیشنهاد آمریکا برای گفتگو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.10.2021
عضو شوید
کاخ سفید اعلام کرد که کوریای شمالی به پیشنهاد ایالات متحده در مورد گفتگو هیچگونه اعتنایی نکرده و آن را بدون پاسخ گذاشته است.
به گزارش اسپوتنیک، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانسی خبری گفت: ما پیشنهادات ویژه‌ای را برای مذاکره با کوریای شمالی مطرح کرده‌ایم اما تاکنون هیچ پاسخی دریافت نکرده‌ایم. ما همچنان برای مذاکره درباره طیف کامل مسائل آماده هستیم.
تحرکات موشکی کوریای شمالی به تازگی افزوده شده است. کوریای شمالی روز جمعه اعلام کرد در تاریخ 30 سپتامبر موشک ضدهوایی "اخیراً توسعه یافته‌ای" را با موفقیت آزمایش کرده است. این جدیدترین آزمایش پیونگ‌یانگ در سلسله پرتاب‌های اخیرش است.
رهبر کوریای شمالی پیشنهاد گفتگو با امریکا را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.09.2021
رهبر کوریای شمالی پیشنهاد گفتگو با امریکا را رد کرد
آنتونی بلینکن ، وزیر خارجه آمریکا پنجشنبه هشدار داد آزمایش‌های موشکی کوریای شمالی موجب بی‌ثباتی و کاهش امنیت می‌شود. او گفت: ما نگران نقض مکرر قطعنامه‌های شورای امنیت هستیم که به نظر من منجر به بی‌ثباتی و امنیت بیشتر می‌شود.
کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی چهارشنبه در دومین روز جلسه مجمع عالی خلق کشورش همچنین گفت که سیاست خصمانه آمریکا در قبال پیونگ‌یانگ از زمان روی کار آمدن جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا اصلا تغییری نکرده است و پیشنهاد آن برای مذاکرات بدون پیش‌شرط "چیزی جز حقه کوچک برای پنهان کردن اقدامات خصمانه‌اش نیست."
با این حال ایالات متحده فورا این ادعاهای رهبر کوریای شمالی را رد کرده و از پیونگ‌یانگ خواست به مذاکره بازگردد. یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفت: ایالات متحده هیچ قصد خصمانه‌ای علیه کوریای شمالی ندارد. ما آماده ملاقات با آن کشور بدون پیش‌شرط هستیم. امیدوارم کوریای شمالی به پیشنهاد ما واکنش مثبتی نشان دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала