نشست طیارات ناشناس در میدان هوایی بگرام

© @https://twitter.comمیدان هوایی بگرام
میدان هوایی بگرام  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.10.2021
عضو شوید
طیارات نظامی خاص به طرف پایگاه هوایی بگرام امریکا در افغانستان پرواز کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، لنت رو خبر داده است که ساعت های قبل طیارات نظامی به سمت پایگاه هوایی بگرام آمریکا در افغانستان پرواز کردند.
چین: درباره بکارگیری پایگاه بگرام ما با طالبان مذاکره نکرده ایم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.09.2021
چین: درباره بکارگیری پایگاه بگرام ما با طالبان مذاکره نکرده ایم
خاطرنشان می شود که اندکی قبل از این  یون سان مدیر برنامه چینی مرکز استیمسون گفت که پیکن پس از خروج نیروهای آمریکایی علاقه مند به استفاده از پایگاه خواهد بود. اعتقاد بر این است که طیارات وارد شده متعلق به قوای هوایی چین است.
پیشتر مشخص شد که برای اولین بار پس از خروج نیروهای امریکایی، منبع تغذیه در بگرام دوباره برقرار شد. به نوشته این روزنامه ، شبه نظامیان جنبش رادیکال طالبان (یک سازمان تروریستی ممنوع در روسیه) از تجربه و منابع کافی برای حفظ و نگهداری مستقل پایگاه نظامی برخوردار نیستند. همچنان، حضور قوای چینی در خاک افغانستان این کشور را قادر می سازد تا با دولت جدید این جمهوری ارتباط برقرار کند.
در 16 سپتامبر گزارش شد که وانگ یی وزیر امور خارجه چین از ایالات متحده خواسته است تا مسئولیت بازسازی افغانستان را بر عهده بگیرد و به این کشور کمک های اقتصادی و بشردوستانه ارائه دهد. به گفته وی، خروج شتابزده اردوی امریکا و متحدین آنها مشکلات جدیدی را بر این جمهوری افزوده است. این دیپلمات خاطرنشان کرد که واشنگتن نمی تواند "فقط از مسئولیت شانه خالی کند و دستان خود را بشوید".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала