آمریکا: بدون هیچ پیش شرطی آماده دیدار با کوریای شمالی هستیم

© REUTERS / Pool / Carlos BarriaРуководитель пресс-службы Госдепартамента США Нед Прайс
Руководитель пресс-службы Госдепартамента США Нед Прайс - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.10.2021
عضو شوید
 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که دولت ایالات متحده آماده مذاکره با کره شمالی بدون هیچگونه پیش شرطی است.
به گزارش اسپوتنیک، ند پرایس،سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دریک  نشست خبری گفت: «ما در حال هماهنگی نزدیک با متحدان خود هستیم .ماهمچنین آماده دیدار بدون پیش شرط با کوریای شمالی هستیم.»
این در حالی است که روابط جدیدی بین کوریای شمالی و جنوبی برقرار شده و اولین خط تلفن بین دو کوریا برای اولین بار در دو ماه گذشته فعال شد. پیشتر بایدن از تمایل «دونالد ترامپ» برای ملاقات با رهبر کره شمالی انتقاد کرده بود.
سخنگوی کاخ سفید نیز در روزهای گذشته با تکرار تعهد آمریکا برای گفت‌وگو با کوریای شمالی، گفت که ایالات متحده آمادگی دارد در مورد طیف وسیعی از مسائل با کوریای شمالی گفت‌‌وگو کند.
بی اعتنایی کوریای شمالی به پیشنهاد آمریکا برای گفتگو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.10.2021
بی اعتنایی کوریای شمالی به پیشنهاد آمریکا برای گفتگو
 «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید پس از آنکه «کیم جونگ اون» رهبر کوریای شمالی، ایالات متحده را متهم کرد که قصد خصمانه‌ای علیه کوریای شمالی دارد، این سخنان را مطرح کرد. ساکی در مورد صحبت‌های کیم در نشست اخیر پارلمان  کوریای شمالی گفت: «ما همچنان آماده گفت‌وگو در مورد طیف وسیعی از مسائل هستیم.»
ساکی خاطرنشان کرد که پیونگ یانگ هنوز به اقدامات آمریکا پاسخ نداده است. وی گفت: «ما پیشنهادات خاصی برای گفت‌وگو با کوریای شمالی ارائه کرده ایم ، اما تا به امروز پاسخی دریافت نکرده‌ایم.»
سخنگوی کاخ سفید همچنین گفت که کشورش از گفت‌وگو بین دو کوریا حمایت خواهد کرد. وی گفت: «از نظر مذاکرات بالقوه بین کوریای شمالی و کوریای جنوبی، بدیهی است که ما خود را برای مشارکت احتمالی اماده کرده‌ایم.»
رهبر کوریای شمالی در سخنرانی خود در چهارشنبه گذشته گفت که ایالات متحده سیاست خصمانه نسبت به  کوریای شمالی دارد و پس از هشت ماه پس از روی کار آمدن دولت  «جو بایدن» این سیاست تغییر نکرده است.
کیم پیشتر گفته بود که کوریای شمالی از اوایل اکتبر کانال‌های ارتباطی مستقیم خود با کوریای جنوبی را بازگشایی می‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала