آخرین خبر ها از شکست تاریخی فیس‌بوک/ اطلاعات بیش از1.5 میلیارد کاربر فروخته می‌شود

© Depositphotos.com / GorodenkoffХакер во время работы
Хакер во время работы  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.10.2021
عضو شوید
در پی اختلال در کار فیس‌بوک داده های 1.5 میلیارد کاربر این غول رسانه‌ی برای فروش در بازار سیاه عرضه شد.
به گزارش اسپوتنیک، برخی منابع خبری اعلام کردند اطلاعات خصوصی بیش از 1.5 میلیارد کاربر فیس‌بوک توسط هکرها برای فروش عرضه شده است.
داده‌های عرضه شده برای فروش شامل نام کاربران، ایمیل، شماره موبایل، موقعیت مکانی، جنسیت و نام کاربری افراد است. داده‌ها جدید و مربوط به 2021 هستند.
پیوستن فیس بوک و توییتر به شبکه رسانه ای مشترک  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.10.2021
فیس بوک دلیل خرابی سرویس ها را نام برد
این بزرگترین و مهمترین تخلیه اطلاعات این غول رسانه‌ی است که تا کنون صورت گرفته. گفته شده است که هیچ ارتباطی بین هک های کنونی و هک های قبلی  که طی آن 500 میلیون کاربر تحت تأثیر قرار گرفتند، وجود ندارد.
در اواخر سپتامبر 2021، یک کاربر از انجمن هکر‌های شناخته شده اطلاعیه‌ای ارسال کرد که ادعا می‌کرد، اطلاعات شخصی بیش از 1.5 میلیارد کاربر فیس‌بوک را در اختیار دارد. داده‌ها در حال حاضر برای فروش در بستر انجمن مربوطه در دسترس هستند و خریداران این فرصت را دارند که همه داده‌ها را به صورت همزمان یا در مقادیر کمتر خریداری کنند.
 یکی از خریداران ادعا می‌کند که برای داده‌های یک میلیون حساب کاربری فیس بوک مبلغ 5000 دالر دریافت کرده است.
 فیس‌بوک احتمال حمله سایبری به سیستم‌های خود را رد کرده است اما در تازه‌ترین خبر یک مقام آمریکایی در گفت‌وگو با اسکای‌نیوز اعلام کرده در پشت پرده‌ی اختلال در زیرمجموعه‌های این شرکت و بسیاری از سایت‌ها حمله سایبری بسیار محتمل است. 
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала