ملل متحد در جستجوی تخلفات طالبان از حقوق بشر شده است

© Photo / UN Photo / Jean-Marc Ferréاجلاس شورای امور حقوق بشر
اجلاس شورای امور حقوق بشر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.10.2021
عضو شوید
پس از 48 مین اجلاس شورای حقوق بشر، سازمان ملل متحد قطعنامه ای را در مورد افغانستان تصویب کرد که بر اساس آن دستور ایجاد گزارشگری ویژه در زمینه نقض حقوق بشر در این کشور فراهم شده است.
به گزارش اسپوتنیک، این قطعنامه توسط اسلوونیا به نمایندگی از اتحادیه اروپا ارائه شد. 28 کشور از 47 عضو کمیته حقوق بشر سازمان ملل به این سند رأی مثبت دادند، پنج کشور از جمله چین، پاکستان و روسیه مخالف بودند و 14 عضو دیگر این کمیسیون نیز رای ممتنع دادند.
آنتونیو گوترش، سر منشی سازمان ملل متحد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.09.2021
نظریه: کمک های ملل متحد با طالبان ربطی ندارد
این سند ایجاد دستور کار گزارشگر خاص شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در مورد نقض حقوق بشر در افغانستان در زمان تصرف قدرت در این کشور توسط طالبان (در فدراسیون روسیه به عنوان تروریستی ممنوع است) را فراهم می کند. گزارشگر ویژه قرار است در مارچ 2022 کار خود را آغاز کند.
قابل ذکر است که در پایان ماه اگوست، طی یک جلسه ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل، شرکت کنندگان به تصویب قطعنامه ای رای دادند که در آن ایجاد مکانیزم برای نظارت بر رعایت حقوق بشر در افغانستان که توسط طالبان تصرف شده است، پیش بینی گردد. قطعنامه ای که پاکستان به نمایندگی از سازمان همکاری اسلامی ارائه کرد، بدون رأی به تصویب رسید. هزینه تقریبی کار مکانیزم تحقیق مستقل در افغانستان ، به گفته منابع مالی سازمان ملل متحد، از 220 هزار تا 300 هزار دالر امریکا خواهد بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала