هشدار اتحادیه اروپا درباره تهدیدات امنیتی مهاجرت از افغانستان

© AFP 2023 / Rene Gomoljمهاجرت بین المللی – برندگان و باخته گان
مهاجرت بین المللی – برندگان و باخته گان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.10.2021
عضو شوید
عضو کمیسیون امور داخلی اتحادیه اروپا اعلام کرد که کشورهای عضو این اتحادیه باید نسبت به تهدیدات امنیتی مهاجرت از افغانستان هوشیار باشند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، «ایلوا یوهانسون»، کمیسر سویدنی مسائل داخلی اتحادیه اروپا امروز جمعه، 8 اکتوبر هشدار داد که اروپا باید تهدیدات امنیتی ناشی از مهاجرت از افغانستان را جدی تر بگیرد.
یک مقام اتحادیه اروپا: پناهجویان بیشتری از افغانستان باید پذیرفته شوند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.10.2021
یک مقام اتحادیه اروپا: پناهجویان بیشتری از افغانستان باید پذیرفته شوند
یوهانسون پس از جلسه ای با همتایانش در «لوکزامبورگ» به خبرنگاران در این باره گفت: در مورد تهدید تروریستی از افغانستان باید بگویم که ارزیابی من این است که سطح هشدار به اندازه کافی بالا نیست. ما واقعاً باید کارهای بیشتری انجام دهیم.
وی همچنین افزود که در حال حاضر اتحادیه اروپا شاهد حرکت وسیع افغان ها به سمت مرزهای خود نیست و جهان مسوولیتی اخلاقی دارد که از افغان های در معرض خطر محافظت کند.
علیرغم این مسئله، وی از کشورهای عضو خواست که تمام افرادی را که از افغانستان می آیند به درستی ثبت و بررسی کنند.
یوهانسون در این باره گفت: این مسئله واقعا برای امنیت مهم است و باید بگویم که من نسبت به این خطر بزرگ که (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) القاعده بتواند دوباره در افغانستان جان بگیرد، نگران هستم.
وی با اشاره به برخی از عللی که موجب فرار افغان ها از کشورشان می شود، گفت: وضعیت در افغانستان واقعا وخیم است. خطر جدی سقوط اقتصادی وجود دارد. خطر قحطی و فاجعه انسانی وجود دارد.
یوهانسون همچنین افزود که حتی قبل از تسلط طالبان بر افغانستان، میلیون ها مهاجر افغان در پاکستان، ایران و ترکیه زندگی می کردند.
طبق گزارش سازمان ملل متحد، در ماه های اخیر نیم میلیون نفر در داخل افغانستان آواره شده اند که این تعداد در صورت فروپاشی خدمات صحی، مکاتب و اقتصاد افزایش خواهد یافت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала