مسکو سخنان ترامپ درباره کپی کردن روسیه از روی تجهیزات امریکایی را رد کرد

© AFP 2023 / ROMEO GACAD مسکو سخنان ترامپ درباره کپی کردن روسیه از روی تجهیزات امریکایی را رد کرد
مسکو سخنان ترامپ درباره کپی کردن روسیه از روی تجهیزات امریکایی را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.10.2021
عضو شوید
سرویس فدرال روسیه برای همکاری‌های نظامی و فنی سخنان دونالد ترامپ که مدعی شده بود روسیه از روی تجهیزات امریکایی به‌جا مانده در افغانستان کپی می‌کند را تکذیب کرد.
به گزارش اسپوتنیک، «والریا رشتنیکووا»، سخنگوی سرویس فدرال روسیه برای همکاری‌های نظامی و فنی (FSMTC) گفت که روسیه در حال حاضر با افغانستان همکاری‌های نظامی و فنی ندارد، بنابراین هرگونه اظهارنظر در مورد مشارکت متخصصان روسی در کپی کردن تجهیزات امریکایی به‌جا مانده در افغانستان فرضیاتی است که پایه و اساس ندارد.
هشدار تازه ترامپ به دولت بایدن: حالا روسیه و چین هلیکوپترهای رها ما در افغانستان را مطالعه می‌کنند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.10.2021
هشدار ترامپ به دولت بایدن: حالا روسیه و چین هلیکوپترهای رها شده ما را در افغانستان مطالعه می‌کنند 
پیش از این، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین امریکا در حضور هزاران طرفدار پرشور در محل نمایشگاه‌های ایالت آیووا گفت که روسیه و چین در حال حاضر نمونه‌هایی از بالگردهای ما را که آمریکا در افغانستان رها کرده، دارند. آنها در حال تجزیه و تحلیل هلیکوپترهای آپاچی، مطالعه روی آنها هستند و به زودی بهترین تجهیزات را مونتاژ می‌کنند.
رشتنیکووا گفت: همانطور که قبلاً ما اعلام کردیم، همکاری‌های نظامی و فنی با افغانستان در حال حاضر انجام نمی‌شود. هرگونه گمانه‌زنی مبنی بر این که متخصصان ما ممکن در کپی هرگونه فناوری امریکایی نقش داشته باشند، هیچ اساس ندارد.
جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا بنا به توافقنامه صلحی که در دوحه میان نمایندگان امریکا و طالبان (گروه ممنوع در روسیه) در فبروری سال 2020، در زمان ریاست جمهوری ترامپ به امضا رسیده بود، نیروهای امریکایی را به‌طور کامل از افغانستان خارج کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала