یک مقام اطلاعاتی کوریای شمالی از فروش اسلحه به ایران خبر داد

© AP Photo / Jon Chol Jinیک مقام اطلاعاتی کوریای شمالی از فروش اسلحه به ایران خبر داد
یک مقام اطلاعاتی کوریای شمالی از فروش اسلحه به ایران خبر داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.10.2021
عضو شوید
برای اولین‌بار یک مقام بلندپایه کوریای شمالی از فروش اسلحه به ایران و فروش مواد مخدر در کوریای شمالی سخن می‌زند.
به گزارش اسپوتنیک، یک مقام ارشد اطلاعاتی سابق کوریای شمالی آقای کیم کوک-سونگ که سال 2014 از این کشور فرار و حالا در دستگاه اطلاعات کوریای جنوبی کار می کند به بی بی سی در مورد رهبر کوریای شمالی سخن می‌زند.
شرحی که آقای کیم از آخرین سال‌های زندگی‌اش در کوریای شمالی در بالاترین واحد اطلاعاتی می‌دهد، تصویری بدست می‌دهد از کیم جونگ-اون، رهبر کنونی، در آغاز راه و زمانی که مردی جوان بود و مشتاق اینکه خود را بعنوان یک "مبارز" ثابت کند.
آزمایش راکت دافع هوا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.10.2021
کوریایی شمالی راکت دافع هوا جدید را آزمایش کرد
کوریای شمالی در سال 2009 یک نهاد امینی جدید ایجاد می کند به نام این اداره کل اطلاعات و شناساسی درست زمانی که کیم جونگ-اون آماده می شد جانیشین پدرش بود.
رئیس این اداره کیم یونگ-چول بود که هنوز یکی از مورداعتماد‌ترین مشاوران رهبر این کشور است.
این مقام اطلاعاتی می‌گوید در سال 2009 دستوری از بالا رسید که یک "نیروی ضربت ترور" تشکیل شود برای کشتن یکی از مقام‌های کره‌شمالی که به کره‌جنوبی گریخته بود: "کیم جونگ-‌اون می‌خواست با این کار پدرش را خشنود کند".
قوای مسلح کوریایی شمالی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2021
روش تند امریکا در مقابل کوریایی شمالی
آقای کیم می‌گوید یکی از وظایفش تدوین راهبردهای کره‌شمالی در قبال کره‌جنوبی بوده با هدف "استیلای سیاسی" و این نیازمند داشتن چشم و گوش در محل بوده است.
او همچنان تاکید دارد که رهبر کوریای شمالی اعلام کرد که کشورش به بحران روبروست، در ماه آپریل از مردم خواست که آماده یک تظاهرات دیگر شوند، اصطلاحی که در زمان رهبری کیم‌جونگ-ایل برای توصیف قحطی فاجعه‌بار دهه نود میلادی بکار رفته شد.
در آن زمان کیم در واحد عملیات مشغول کار بود، به او دستور دادند برای رهبر یک "بودجه انقلابی" تامین کند. او می‌گوید معنی این دستور معامله غیرقانونی موادمخدر بود.
او گفت: "تولید مواد مخدر در زمان کیم جونگ-ایل در دوره راه‌پیمایی طاقت‌فرسا به اوج رسید." در آن زمان "بودجه انقلابی" واحد عملیات برای رهبر معظم ته کشیده بود.
آقای گیم یک منبع دیگر از درآمد کوریای شمالی را فروش سلاح غیرقانونی به ایران می گوید، زیر دریایی‌های سبک، زیردریاپیما. کره‌شمالی در ساختن این فناوری‌های پیشرفته خیلی خوب بود".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала