پیش بینی کمبود مواد غذایی در تعطیلات کریسمس در انگلیس + عکس

© AP Photo / Frank Augsteinایستگاه اتوبوس در لندن
ایستگاه اتوبوس در لندن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.10.2021
عضو شوید
 در ادامه بحران‌های متعدد انگلیس، بحران عرضه مواد ضروری در این کشور نگران کننده شده است، به طوری که مردم از ترس کمبود مواد غذایی به فروشگاه‌های هجوم بردند.
به گزارش اسپوتنیک، بحران های گوناگون در انگلیس به دلیل نگرانی‌های عمیق در مورد مشکلات زنجیره تامین، افزایش شدید قبوض انرژی و کمبود کارکنان، میلیون‌ها نفر از مردم محلی را مجبور کرد تا قبل از کریسمس با هجوم به فروشگاه‌ها قفسه‌ها را خالی کنند.
بر اساس آمار اداره ملی آمار انگلیس، حدود 8 میلیون انگلیسی در دو هفته میان 22 سپتامبر تا 3 اکتبر نتوانستند، مواد غذایی ضروری خود را بخرند، در حالی که یک ششم مردم گفتند، برای یافتن مواد غیرضروری با مشکل روبرو بودند.
دو سوم انگلیسی‌ها که در نظرسنجی مجله Grocer  شرکت کردند، در مورد چشم انداز کمبود مواد غذایی و نوشیدنی در تعطیلات کریسمس نگران یا بسیار نگران هستند.
صدها هزار مصرف کننده انگلیسی مایحتاج خود برای کریسمس را ذخیره کرده‌اند. فروشگاه زنجیره‌ای ویترز اعلام کرد، در نخستین روز آغاز ثبت نام در هفته گذشته، تا نیمه روز، نزدیک به 22 هزار سفارش خود را ثبت کرده‌اند.
مغازه ها و فروشگاه ها با کمبود شدید گوشت، میوه و محصولات یخ زده مواجه شده اند. مردم آب و کاغذ تشناب را خریداری می کنند و دو سوم ساکنان نیز نگران کمبود مواد غذایی در آستانه عید کریسمس هستند.
این اولین بحران کمبود مواد اولیه در انگلیس نیست.
این کشور به علت کمبود عرضه به دلایل متعدد از جمله شیوع کرونا، افزایش قیمت گاز، از بین رفتن روابط تجاری و کارگری با اتحادیه اروپا، با بحران‌های شدیدی مواجه است.
دولت انگلیس هفته گذشته از ارتش این کشور برای آرام کردن بحران سوخت ناشی از هجوم مردم به جایگاه‌های بنزین درخواست کمک گرفت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала