متهم شدن رئیس ‌جمهور برازیل به جنایت علیه بشریت

© AP Photo / Eraldo Peres متهم شدن رئیس ‌جمهور برازیل به جنایت علیه بشریت
 متهم شدن رئیس ‌جمهور برازیل به جنایت علیه بشریت   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.10.2021
عضو شوید
دادگاه بین المللی کیفری رئیس جمهوری برازیل را به دلیل نقش چالش برانگیزش در تخریب جنگل های آمازون، به جنایت علیه بشریت متهم کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسا نه ها، دادگاه بین المللی کیفری روز سه شنبه ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری برازیل را به دلیل نقش چالش برانگیزش در تخریب جنگل های آمازون، به جنایت علیه بشریت متهم کرد. این اولین پرونده ای است که در قالب آن، ارتباط جنگل زدایی با از دست رفتن زندگی به وضوح مورد توجه قرار می گیرد.
Президент Бразилии Жаир Болсонару - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.10.2021
ورزش
پروتکل‌های کووید19، مانع حضور رییس‌جمهور برازیل در ورزشگاه شد
انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از سوختن و کشاورزی در مقیاس صنعتی در آمازون بیش از مجموع انتشارات سالانه ایتالیا یا اسپانیاست. همچنین جنگل زدایی در این منطقه به انتشار مقادیر زیادی دی اکسید کربن منجر شده است.
کنشگران عدالت زیست محیطی اتریشی موسوم به «آلرایس» روز سه شنبه شکایتی رسمی را در دادگاه لاهه تنظیم کردند و خواستار رسیدگی مراحل قضایی علیه بولسونارو و دولت وی به دلیل اقدامات مرتبط با تاثیر منفی تغییرات اقلیمی در سراسر جهان شدند.
در این متن اعتراضی، رهبر برازیل به راه اندازی کمپینی گسترده متهم شده که نتیجه آن قتل مدافعان محیط زیست و به خطر افتادن جمعیت جهانی به واسطه انتشارات ناشی از جنگل زدایی بوده است.
این پرونده به محققان امکان می دهد ارتباط بین رویدادهای شدید آب و هوایی از یک سو و گرمایش جهانی و تخریب محیط زیست از سوی دیگر را اثبات کنند.
تیم تهیه کننده متن اعتراضی اعلام کرد که دولت بولسونارو تلاش کرده است به طور روشمند قوانین، سازمان ها و افرادی را که برای محافظت از آمازون خدمت کرده اند، حذف و عملکردشان را خنثی کند.
بولسونارو همچنین مسئول تخریب تقریبا 4 هزار کیلومتر مربع جنگل های بارانی در سال شناخته شد و ریاست عملیات ماهیانه جنگل زدایی را که از زمان به قدرت رسیدنش در اول جنوری 2019 افزایش یافته، برعهده داشته است.
نایجل پووآس، وکیل مدافعی که پیگرد قانونی برخی از بدنام ترین جنایتکاران بین المللی را برعهده داشته است، می گوید شکایت تنظیم شده علیه بولسونارو، مربوط به چندین نفر در دولت وی است.
گفتنی است که دیوان بین المللی کیفری هیچ تعهدی برای رسیدگی به شکایات تنظیم شده برای دادستان از سوی اشخاص یا گروه ها ندارد و تا زمانی که دادستان اعلام نکند که بررسی اولیه در مورد موضوعی خاص را شروع کرده است، در مورد آن اظهارنظری نمی کند.
پیش از آتش سوزی گسترده در آمازون، رئیس جمهوری برازیل با انتقادهایی در مورد اتخاذ سیاست‌های ضد محیط زیستی روبرو شده بود. منتقدان بر این باورند که بولسونارو به جنگل زدایی در برزیل اعتقاد داشته و به قولش در زمان انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر رعایت قوانین زیست محیطی عمل نکرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала