خواست دادگاه بین‌المللی کیفری از G 20 برای روزنامه‌نگاران افغانستان

© کسراثبت 375 مورد خشونت علیه خبرنگاران در ده ماه گذشته
ثبت 375 مورد خشونت علیه خبرنگاران در ده ماه گذشته - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.10.2021
عضو شوید
دادگاه بین‌المللی لاهه از G 20 خواست تا برای روزنامه‌نگاران افغانستان ویزای بشردوستانه صادر کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسا نه ها، بخش آسیایی دادگاه بین‌المللی کیفری از نشست گروه ۲۰ خواسته است که برای گروه‌های در معرض خطر در افغانستان از جمله روزنامه‌نگاران، ‌اعضای جامعه مدنی، مدافعان حقوق بشر به ویژه زنانی که دربخشی‌های حقوق بشری، امنیتی و قضایی کار کرده‌اند، ویزی بشردوستانه صادر کنند.
  نگرانی از عدم مصونیت خبرنگاران در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.08.2021
نگرانی از عدم مصونیت خبرنگاران در افغانستان
بخش آسیای دادگاه بین‌المللی کیفری با نشر رشته توییت‌هایی روز سه‌شنبه، بیستم میزان گفته است، که این دادگاه از نشست گروه بیست که قرار است امروز با محوریت افغانستان برگزار شود، می‌خواهد تا به وضعیت وخیم افغانستان توجه کنند و جلو فاجعه انسانی در این کشور را بگیرند. نشست گروه بیست با محوریت افغانستان قرار است امروز سه شنبه، بیستم میزان برگزار شود.
در همین حال، دادگاه بین‌المللی کیفری از این نشست خواسته است که اخراج اجباری پناهجویان افغانستان را متوقف کنند و از شهروندان افغانستان با اعطای پناهنده‌گی یا به دیگر شیوه ها حمایت کنند. از سویی هم، این دادگاه خاطرنشان کرده است که روند اعطای ویزه به اقلیت‌های قومی و مذهبی باید به گونه شفاف و موثر انجام شود.
 افزون بر این، دادگاه بین المللی کیفری گفته است که دولت‌ها باید تمام زنان و دختران افغان را به دلیل خطر بالای آزار و اذیت جنسیتی به عنوان پناهجویان اولیه در نظر بگیرند و با توجه به وضعیت خاص زنان مکان‌های متناسب با بحران برای آنان در نظر بگیرد. این دادگاه تصریح کرده است که کشورها عضو اساس‌نامه رم باید در روند تحقیقات این دادگاه در مورد افغانستان همکاری کنند.
قرار است در نشست گروه ۲۰ به میزبانی ایتالیا شماری از کشورهای جهان، کمک‌های مالی خود به افغانستان را اعلام کنند و روی موضوعات مهم این کشور بحث کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала