روسیه: انتقال تجهیزات نظامی امریکا به آسیای میانه غیر قابل قبول است

© Sputnik / Press service of the Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه: انتقال تجهیزات نظامی امریکا به آسیای میانه غیر قابل قبول است
روسیه: انتقال تجهیزات نظامی امریکا به آسیای میانه غیر قابل قبول است  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.10.2021
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه روسیه به مفکوره انتقال تجهیزات نظامی امریکا به آسیای میانه واکنش نشان داد.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخاراوا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به استقرار زیرساخت‌های نظامی امریکا در آسیای میانه گفته است که این اقدامات برای مسکو غیرقابل قبول است.
سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.10.2021
مخالفت مسکو به انتقال تسلیحات نظامی امریکا در آسیای مرکزی
سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار داشت که این گفته‌ها با معاون خارجه ایالات متحده امریکا که از مسکو دیدن کرده بود، گفته شده است.
خانم زاخاراوا در یک جلسه توجیهی گفت: "هنگام بحث درمورد موضوعات بین‌المللی، وضعیت افغانستان بخصوص پس از خروج فاجعه بار نیروهای خارجی از این کشور، بحث صورت گرفت."
افزود: باردیگر به سراحت گفته شد که استقرار نیروهای نظامی ایالات متحده امریکا در آسیای میانه، به مسکو، غیر قابل قبول است."
در اوایل ماه اگوست ، طالبان (این جنبش در فدراسیون روسیه تروریستی شناخته شد و ممنوع بود) حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان افزایش داد ، در 15 اگوست وارد کابل شد و روز بعد اعلام کرد که جنگ به پایان رسیده است. در دو هفته آخر ماه اگوست از میدان هوایی کابل که تحت حفاظت ارتش آمریکا بود، شهروندان غربی و افغان که با آنها همکاری می کردند ، به صورت جمعی تخلیه شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала