اضافه شدن قابلیت رمزگذاری سرتاسری به پشتیبان‌‌گیری واتساپ

© Sputnik / Natalya Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر اضافه شدن قابلیت رمزگذاری سرتاسری به پشتیبان‌‌گیری واتساپ
اضافه شدن قابلیت رمزگذاری سرتاسری به پشتیبان‌‌گیری واتساپ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.10.2021
عضو شوید
همانطور که «مارک زاکربرگ» مدیرعامل فیس‌بوک وعده داده بود،‌ ویژگی امنیتی رمزگذاری سرتاسری (End-to-End Encrypted) به فایل پشتیبان واتساپ در هر دو سیستم عامل اندروید و iOS اضافه شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیجیاتو، کاربران می‌توانند این قابلیت را برای پشتیبان گیری چت‌ها در سرویس‌های ابری مانند iCloud یا گوگل درایو فعال کرده تا با امنیت بالاتری از چت‌های خود پشتیبان‌گیری کنند.
طبق گفته فیس‌بوک، به نظر می‌رسد این ویژگی به صورت پیش‌فرض فعال نباشد و کاربران باید از بخش End-to-end Encrypted Backup که در قسمت تنظیمات اپلیکیشن واتساپ و صفحه Chat Backup وجود دارد، آن را فعال کنند.
واتس‌اپ به زودی مدیریت حجم بکاپ پیام ها را ممکن می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.10.2021
واتس‌اپ به زودی مدیریت حجم بکاپ پیام ها را ممکن می‌کند
پس از فعال کردن این ویژگی، باید از یک گذرواژه دلخواه یا کلید رمزگذاری 64 رقمی استفاده کنید. پس از تنظیم تمام این موارد، دیگر هیچ فرد دیگری حتی واتساپ، گوگل و اپل قادر نخواهند بود نسخه پشتیبان شما را بدون کلید یا رمز عبور انتخابی بخوانند.
فیس‌بوک در بیانیه مربوط به این ویژگی نوشت:
با داشتن بیش از 2 میلیارد کاربر، ما خوشحالیم که به کاربران حق انتخاب بیشتری برای حفظ حریم خصوصی بدهیم، ما به تدریج این ویژگی را برای کسانی که آخرین نسخه اپلیکیشن را دریافت کرده‌اند ارائه خواهیم کرد.
متداول‌ترین دلیل برای پشتیبان گرفتن، اطمینان پیدا کردن از ایمنی چت‌های خود در صورت گم شدن یا به سرقت رفتن گوشی خود است. با این وجود فیس‌بوک هشدار می‌دهد که اگر رمز عبور خود را به هر دلیل فراموش کنید، نمی‌توانید فایل‌های پشتیبان خود را بازیابی کنید.
فیس‌بوک به درستی در بیانیه معرفی این ویژگی اشاره می‌کند که اپلیکیشن واتساپ تنها سرویس پیام‌رسان در جهان است که چنین سطح امنیتی را در چنین مقیاسی ارائه می‌کند. ویژگی جدید که امکان رمزگذاری کامل از پشتیبان‌ها را فراهم می‌کند، برای کسانی که آخرین نسخه واتساپ را در هر دو سیستم عامل اندروید یا iOS دریافت کرده‌اند، قابل استفاده است. با این وجود ممکن است این قابلیت هنوز برای تمام کاربران فعال نشده باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала