اولین گشت زنی کشتی های جنگی روسیه و چین در اقیانوس آرام + ویدئو

© Sputnik / Vitaliy Ankovاولین گشت زنی کشتی های جنگی روسیه و چین در اقیانوس آرام + ویدئو
اولین گشت زنی کشتی های جنگی روسیه و چین در اقیانوس آرام + ویدئو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.10.2021
عضو شوید
 وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که کشتی های جنگی روسیه و چین در آب های اقیانوس آرام و دریای جاپان گشت دریایی مشترکی را انجام دادند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رویترز، وزارت دفاع روسیه امروز شنبه اعلام کرد که کشتی های جنگی این کشور و چین اولین گشت زنی مشترک دریایی خود را در بخش غربی اقیانوس آرام از 17 تا 23 اکتبر برگزار کردند.
طبق بیانیه وزارت دفاع روسیه، این کشتی ها به عنوان بخشی از این گشت، دریای جاپان را طی کرده و مانور تاکتیکی مشترکی را انجام داده اند.
وزارت دفاع روسیه در این رابطه اعلام کرد: برای اولین بار به عنوان بخشی از این گشت دریایی، گروه کشتی ها از تنگه سوگارو عبور کردند.
تنگه مذکور بین جزیره «هونشو» و «هوکایدو» در شمال جاپان قرار گرفته است و جزء آب های بین المللی محسوب می شود.
وزارت دفاع روسیه افزود: اهداف این گشت زنی ها، نشان دادن پرچم های روسیه و چین، حفظ صلح و ثبات در منطقه آسیا-اقیانوسیه و سرپرستی و حفاظت از موضوعات مرتبط با فعالیت های اقتصادی دریایی دو کشور بود.
روسیه با تعداد 10 فروند کشتی از ناوگان اقیانوس آرام این کشور و چین با تعداد پنج فروند کشتی در این گشت زنی دریایی شرکت کردند.
از طرف روسیه کشتی "مارشال کریلوف"، کشتی های بزرگ ضد زیردریایی"آدمیرال تریبوتس" و"آدمیرال پانتلییف"، و قایق جنگی های پروژه 20380 "قهرمان فدراسیون روسیه آدلر سیدنژاپوف" " و"گرومکی" شرکت داشتند
پیشتر نیز وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که روسیه و چین رزمایش سه روزه دریایی مشترک شان تحت عنوان «تعامل دریایی 2021» در دریای جاپان را به اتمام رساندند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала