امریکا خواستار بازگشت کوریای شمالی به مذاکرات شد

© REUTERS / KCNAامریکا خواستار بازگشت کوریای شمالی به مذاکرات شد
امریکا خواستار بازگشت کوریای شمالی به مذاکرات شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.10.2021
عضو شوید
نماینده ویژه امریکا در امور کوریای شمالی وارد سئول، پایتخت کوریای جنوبی شد و از کوریای شمالی خواست تا از تنش‌زایی بیشتر خودداری کرده و در گفتگوی پایدار و اساسی شرکت کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، «سونگ کیم»، نماینده ویژه امریکا در امور کوریای شمالی وارد سئول، پایتخت کوریای جنوبی شد.
گفته شده سفر نماینده امریکا چند روز پس از شلیک راکت بالستیک جدید از زیردریایی توسط کوریای شمالی انجام می‌شود که انتقاد واشنگتن را به همراه داشت.
کوریای شمالی: آزمایش راکتی اخیر ما علیه امریکا نبود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.10.2021
کوریای شمالی: آزمایش راکتی اخیر ما علیه امریکا نبود
امریکا پس از آزمایش بالستیک اخیر کوریای شمالی، خواستار بازگشت این کشور به مذاکرات با هدف خلع سلاح اتمی در ازای کاهش تحریم‌ها را شده است.
نماینده امریکا از کوریای شمالی خواسته است تا از تنش‌زایی بیشتر خودداری کرده و در گفتگوی پایدار و اساسی شرکت کند.
وی پس از ورود به کوریای جنوبی گفت که مشتاقانه منتظر است تا مذاکرات سازنده با همتای خود در سئول را ادامه دهد، اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.
دو هفته پیش، «کیم جون اون» رهبر کوریای شمالی با رونمایی از راکت‌ های هسته‌‌ای و دیگر تسلیحات اعلام کرده بود که امریکا و کوریای جنوبی تنش‌ها را ایجاد می‌کنند. رهبر کوریای شمالی وعده داده است که برنامه‌های توسعه نظامی ارائه شده در کنگره حزب در جنوری 2021 که شامل راکت‌ های بالستیک میان قاره‌ای جدید، راکت هسته‌ای جدید بر روی زیردریایی و ماهواره شناسایی نظامی می‌شود را انجام می‌دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала