حمله هوایی به اقامتگاه نخست وزیر عراق

© Photo / Government of Iraq - الحكومة العراقيةحمله هوایی به اقامتگاه نخست وزیر عراق
حمله هوایی به اقامتگاه نخست وزیر عراق - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.11.2021
عضو شوید
مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق از تلاش برای ترور او جان سالم به در برد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از صابرین نیوز، شب گذشته صدای تیراندازی و انفجار در منطقه سبز بغداد شنیده شده است و برخی منابع اطلاع دادند که در نزدیکی منطقه سبز تیراندازی شدیدی رخ داده است.
سفارت امریکا در بغداد نیز آژیرهای خطر را به صدا درآورده و تعداد زیادی نیروی امنیتی در داخل و اطراف دروازه‌های منطقه سبز مستقر شده اند.
حمله راکتی به پایتخت عراق - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.10.2021
حمله راکتی به پایتخت عراق
پرواز هواپیماهای جنگی و پهپادها در تعداد گسترده بر فراز منطقه سبز نیز گزارش شده و همزمان ستون‌های دود از داخل منطقه سبز بلند شده است.
منابع عراقی گزارش دادند که دومین انفجار در پایتخت عراق اتفاق افتاده و افزودند که از هتل بابل در بغداد با پلیس تماس گرفته شده و وضعیت اضطراری است.
خبرگزاری فرانسه این حوادث را به نزدیکی منزل «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق در منطقه سبز مرتبط دانسته و گفته است که نزدیکی منزل الکاظمی هدف حمله هوایی قرار گرفته و منابع دیگری نیز عامل این حمله را پهپاد انفجاری و برخی دیگر، موشک کاتیوشا گفته‌اند.
نهاد موسوم به «گروه رسانه‌ای امنیتی عراق» با انتشار بیانیه‌ای هدف قرار گرفتن منزل نخست‌وزیر عراق با یک فروند پهپاد انفجاری را تائید کرده و افزودند که این اقدام ناکام مانده و الکاظمی در سلامت کامل است و او در زمان حمله به اقامتگاه وی، در منزل نبوده است.
مقتتدا صدر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.10.2021
رهبر صدر عراق: طالبان اجازه بدهد شیعیان خودشان از جانشان محافظت کنند
گروه رسانه‌ای امنیتی عراق گزارش داد: «سوء قصد نافرجام علیه نخست وزیر، فرمانده کل نیروهای مسلح، توسط یک پهپاد بمب‌گذاری شده که قصد داشت اقامتگاه وی را در منطقه سبز بغداد هدف قرار دهد، انجام شد ولی او آسیبی ندیده و در سلامت کامل است. نیروهای امنیتی به نوبه خود اقدامات لازم را در رابطه با این تلاش نافرجام انجام می‌دهند.»
منابعی نیز از کاخ ریاست‌جمهوری عراق تائید کرده‌اند که پهپادی کوچک به کاخ مصطفی الکاظمی برخورد کرد، اما این حادثه بدون آسیب‌دیدگی بوده است.
الکاظمی نیز در نخستین واکنش با انتشار توئیتی نوشت که حالش خوب است و در ادامه از همگان خواست تا آرامش و خویشتنداری را در عراق حفظ کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала