دروازه‌بان مصری با نگرفتن جایزه بهترین بازیکن، قانون فیفا را تغییر داد

© AFP 2023 / Mohamed El-Shahedدروازه‌بان مصری با نگرفتن جایزه بهترین بازیکن، قانون فیفا را تغییر داد
دروازه‌بان مصری با نگرفتن جایزه بهترین بازیکن، قانون فیفا را تغییر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خودداری دروازه‌بان تیم ملی فوتبال مصر از دریافت جایزه بهترین بازیکن میدان با آرم غیرشرعی، سبب تغییر قانون فیفا شد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، محمد الشناوی، دروازه‌بان تیم ملی مصری‌ در دیدار این تیم با اروگوای، با وجود دریافت یک گل و شکست این تیم، عملکرد درخشانی از خود نشان داد و همین باعث شد تا به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شود.

اما او بعد از بازی، جایزه‌یی را که مسئولان برگزاری بازی‌ها با هماهنگی فیفا برای بهترین بازیکن در نظر گرفته بودند، به خاطر این که تبلیغ یک شرکت غیراسلامی را داشت، قبول نکرد.

خودداری دروازه‌بان تیم ملی فوتبال مصر در جام جهانی فوتبال روسیه از دریافت جایزه بهترین بازیکن به دلیل داشتن تبلیغ یک شرکت غیرشرعی و غیراسلامی، سبب وضع یک قانون جدید در فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) شد.
بر روی این جایزه، تبلیغ یک شرکت تولید مشروبات الکولی نصب بود و به همین دلیل، دروازه‌بان مصر از دریافت این جایزه خودداری کرد.

به دنبال این عمل الشناوی، فیفا قانون جدیدی را وضع کرده تا برای بازیکنان مسلمان جایزه‌یی را در نظر گیرد که مخالفتی با قوانین شرعی و اسلامی آن‌ها نداشته باشد.
سایت عربی اخبارنا مراکشی تأیید کرده که فیفا تصمیم گرفته است آرمی را که بر روی جایزه بهترین بازیکن وضع شده، در صورتی که یک بازیکن مسلمان به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شود، بردارد.

همچنان در جریان معرفی بهترین بازیکن میدان، تصویر بازیکن یکجا با اسم وی، آرم جام جهانی ۲۰۱۸ و تصویر یک بوتل نوشیدنی الکولی نشر می‌شود، که پس از مسئله الشناوی، در تصاویر بازیکنان مسلمان تصویر بوتل نوشیدنی الکولی وجود نخواهد داشت.

قابل یادآوری است که مسابقات جام جهانی فوتبال از تاریخ ۱۴جون تا ۱۵جولای ۲۰۱۸در ۱۲ استادیوم در ۱۱شهر روسیه از جمله مسکو، کالینینگراد، سن پترزبورگ، ولگاگراد، کازان، نیژنی نووگورود، سامارا، سارانسک، روستوف نا دونو، سوچی و یکاترینبورگ برگزار خواهد شد.

مسابقه نهایی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸در روسیه به تاریخ ۱۵جولای در استادیوم "لوژنیکی" در مسکو برگزار می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала