آغاز مسابقات قهرمانی فوتبال: تغییرات در جامعه مدنی روسیه

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر آغاز مسابقات قهرمانی فوتبال: تغییرات در جامعه مدنی روسیه
آغاز مسابقات قهرمانی فوتبال: تغییرات در جامعه مدنی روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور پوتین به بسیار ندرت به زبان انگلیسی صحبت میکند. او در سال 2007 در در اجلاس کمیته بین المللی المپیک و در سال 2010 هنگام سخنرانی در کانگرس فیفا، و در تاریخ 13 جون، در آستانه گشایش جام جهانی یکبار دیگر در کانگرس فیفا او «Welcome to Russia» به زبان آورد.

هیتوسی اومیی (Hitoshi Omae) در مقاله خود در نشریه ماینیتی سیمبون جاپان در ادامه می نویسد، شاید، در ذهن او نه تنها نیت استقبال از مهمانان، بلکه آرزوی بسیار زیاد در مورد برگزاری موفقانه این مراسم وجود داشت.

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر آغاز مسبقات قهرمانی فوتبال: تغییرات در جامعه مدنی روسیه
آغاز مسبقات قهرمانی فوتبال: تغییرات در جامعه مدنی روسیه - اسپوتنیک افغانستان
آغاز مسبقات قهرمانی فوتبال: تغییرات در جامعه مدنی روسیه

از زمان برگزاری المپیای سوچی چهار سال سپری شده، اما مناسبات با غرب هنوز هم عادی نشده اند. دول غربی بهانه می پالند و گمان مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا در سال 2016 بازهم به بدترشدن مناسبات با روسیه منجر گردید. مورد تازه زمانی بوجود آمد، وقتیکه در بهار امسال در انگلستان سوءقصد بجان جاسوس انگلیسی روسی الاصل صورت گرفت و روسیه را بازهم به دخالت در آن مظنون دانستند. در نتیجه کشورهای غربی دیپلوماتان روسیه را اخراج کردند. این بار خطر آن وجود دارد که حوادث مختلف، غیرمربوط به فوتبال، میتوانند به آن منجر گردند که باعث ناکامی این مراسم گردند.

باوجود این همه، اگر به مراسم گشایش مسابقات قهرمانی فوتبال در مسکو نگاه کرد، واضحاً فهمیده میشود که روسیه از نفوذ بس بزرگ برخوردار است. در این مراسم نه تنها شهزاده ولیعهد عربستان سعودی محمد ابن سلمان آل سعود، کشور که در مسابقات قهرمانی جهان شرکت دارد، بلکه نمایندگان کشورهای نیز حضور داشتند که در مسابقات قهرمانی شرکت ندارند: بطور مثال معاون صدر شورای دولتی جمهوری مردم چین سون چون لون و صدر هیات رئیسه شورای عالی مردمی جمهوری دموکراتیک کوریا کیم یون نام.

© Sputnik / Alexey Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر آغاز مسبقات قهرمانی فوتبال: تغییرات در جامعه مدنی روسیه
آغاز مسبقات قهرمانی فوتبال: تغییرات در جامعه مدنی روسیه - اسپوتنیک افغانستان
آغاز مسبقات قهرمانی فوتبال: تغییرات در جامعه مدنی روسیه

جامعه جهانی از دیپلوماسی خودسرانه ایالات متحده امریکا ناراضی است که در رابطه با آن قوای مواجه به مرکز روسیه افزایش یافته میتوانند.

ممکن، اگر فقط سیاست و دیپلوماسی روسیه را تحلیل کرد، آنها میتوانند در نظر اول غیرمتناسب معلوم گردند، ولی در جامعه روسیه دقیقاً تغییرات وجود دارند. به مقایسه آنچه که قبلاً وجود داشت، مردم روسیه برخورد به مراتب بهتر دارند، با آغوش باز از مهمانان پذیرایی میکنند و تاکسی به اساس تکسومتر کار میکند. همچنان تعداد پولیسان که مردم را اذیت میکردند، کاهش یافته است. آنچه که به فوتبال مربوط میگردد، این مثال برازنده موفقیت روسیه در برگزاری آن شمرده میشود. دمیتری ترینین سیاست دان روسیه میگوید:« روسیه از نقطه نظر سیاسی در انزوا قرار دارد، اما بسیاری عنعنات آن به اروپا نزدیک شده میروند. من فکر میکنم که یک نوع توازن بوجود می آید».

اگر راجع به روسیه فقط به اساس چهره اعتبار که کشورهای غربی ایجاد کرد، قضاوت نمود، پس میتوان به آن تغییرات که در آن رخ داده، متوجه نشد. مسابقات جام جهانی فوتبال به ما چانس دیدن روسیه امروزی و چشیدن مزه آن فراهم می سازد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала