خاطرات یک هوادار فوتبال کروویشیا در باره مسابقه در شهر روستوف در کرانه دون

© AP Photo / Yorgos Karahalisخاطرات یک هوادار فوتبال کروویشیا در باره مسابقه در شهر روستوف در کرانه دون
خاطرات یک هوادار فوتبال کروویشیا در باره مسابقه در شهر روستوف در کرانه دون - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک هوادار فوتبال کروویشیا بطور اختصاصی برای پارتل 100postо خاطرات خود راجع به مسابقات جام جهانی فوتبال در روسیه بیان نموده است.

این هوادار فوتبال میگوید، مسابقه نوبتی برای من و هزاران تبعه کروویشیا در روستوف در کرانه دون برگزار میشد. من یکبار دیگر در مسکو برای مدت کم به پارک سر میزنم که در آن ابتاع کروویشیا گردهم می آیند. ولی آنها در آنجا نبودند، به خاطریکه اکثریت تدریجاً در موترها و قطارها به روستوف در کرانه دون، به یک شهر دیگر میلیونی ناآشنا برای من نقل مکان مینمایند.

© Sputnik / Aleksandr Pogotov /  مراجعه به بانک تصاویر خاطرات یک هوادار فوتبال کروویشیا در باره مسابقه در شهر روستوف در کرانه دون
خاطرات یک هوادار فوتبال کروویشیا در باره مسابقه در شهر روستوف در کرانه دون - اسپوتنیک افغانستان
خاطرات یک هوادار فوتبال کروویشیا در باره مسابقه در شهر روستوف در کرانه دون

مانند همیشه، پرواز در فضای خوش آیند صورت گرفت. همه، بشمول خدمه طیاره که از طریق رادیو از هواداران در روسیه استقبال میکردند و به حد اعظمی مهربان بودند. به مجرد بیرون شدن از طیاره من رطوبت بسیار زیاد احساس کردم، گویی به شرق دور، به هند یا مالیزیا پرواز کردم.

رضاکار در میز عادی معلومات در مرکز میدان هوایی به ما گفت:«اصلاً حالا بسیار گرمی است».

من پیشگویی هوا را دیدم و بر چشمان خود باور نکردم:امروز 34 درجه و فردا 36 درجه خواهد بود! باخود گفتم، «گرما وحشتناک است» و فهمیدم که هوای سرد شمالی برایم کفایت نمی کند. ما در بس به مرکز شهر رفتم و در مسیر راه طیاره چپه شده نظامی را دیدم و فکر کردم:احتمالاً، این یاداوری راجع به جنگ جهانی دوم است.

سرحد اوکراین فقط در فاصله صد کیلومتری قرار دارد. خط جبهه فقط در فاصله 300 کیلومتری میگذرد، اما حالا، خوشبختانه، در آنجا آرامی است.

ولی من نمی خواهم راجع به روسیه چیزی بد بنویسم و نمیخواهم سپورت را با سیاست خلط نمایم. حالا این کشور عظیم به من خیلی مقبول معلوم میشود، به خاطریکه همه چیزی که من در آن دیدم، به من الهام بخش بود. من نمی دانم، شاید، این بنابر پروپاگند امریکا باشد که در طول ده ها سال به وسیله فلم های هالیوود واقعیت های را تحریف میکرد و در آنها واقعیت روسیه با وسایل مختلف تحریف میشد و نهایت خسته کن معلوم میشد، یا به خاطر که من شخصاً انتظار داشتم که در هرقدم با بازی دادن مواجه خواهم شد.

در اینجا، در روستوف کرانه دون، جای که من در خیابان ها گردش میکنم، من یک توته کاغذ را هم در پیادرو پیدا کرده نمی توانم: در همه جا — زیبایی وجود دارد. در نزدیکی در یک کافی خواننده جوان آهنگ می سراید. در مقابل کلیسای ارتودوکس نقاشان قرار دارند که گنبدهای زیبای طلایی را نقاشی میکنند و در نزدیک آن — بازار قرار دارد که باد از آنجا بوی میوه ها و سبزیجات آشنا برایم می آورد.

من فکر کردم و به آنجا بروم، به خاطریکه اگر تو بازار را نه دیدی، پس هیچ چیزی را نه دیده ئی. قیمت ها در اینجا بلند است.

خلاصه اینکه در این شهر نظم و صفایی خاص دیده میشود. مردم نسبت به مهمانان و هواداران فوتبال نهایت مهربان اند. در هر قدم آنها را رهنمایی و کمک میکنند. روسیه که من به چشم سر دیدم، از روسیه که در غرب آن را معرفی میکند، تفاوت فاحش دارد. روسیه کشور دموکراتیک است و در همه جا شرایط اعظمی مساعد برای هوادارن مسابقات جام جهانی فوتبال آماده شده و مهمانان با هیچگونه مشکل مواجه نمی شوند.

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر خاطرات یک هوادار فوتبال کروویشیا در باره مسابقه در شهر روستوف در کرانه دون
خاطرات یک هوادار فوتبال کروویشیا در باره مسابقه در شهر روستوف در کرانه دون - اسپوتنیک افغانستان
خاطرات یک هوادار فوتبال کروویشیا در باره مسابقه در شهر روستوف در کرانه دون

قبل از مسابقه در روستوف در کرانه دون وجد وجود ندارد، گویی این مسابقه دوستانه است، اما این بهتر است: بگذار یک مسابقه بدون عصبانیت اضافی برگزار گردد. من بازی مساوی را بین تیم های کروویشیا و آیسلند پیشبینی میکنم.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала