تیم‌هایی‌که به ‌مرحلۀ یک‌چهارم نهایی جام جهانی راه یافتند

© Sputnik / Alexander Wilf /  مراجعه به بانک تصاویر تیم‌هایی‌که به ‌مرحلۀ یک‌چهارم نهایی جام جهانی راه یافتند
تیم‌هایی‌که به ‌مرحلۀ یک‌چهارم نهایی جام جهانی راه یافتند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در ادامۀ بازی‌های جام جهانی 2018 روسیه، تیم‌های سویدن، فرانسه، انگلستان، برازیل، یورگوای، روسیه، بلجیم و کرواسیا توانستند جواز حضور در مرحله‌ی یک‌چهارم نهایی را به‌دست آرند.

به گزارش اسپوتنیک، این در حالی است که در آخرین بازی‌های مرحله‌ی یک‌هشتم نهایی، سه‌شنبه‌شب دودیدار برگزار شدند که در نخستین و حساس‌ترین‌دیدار در ساعت 18:30 شام به وقت کابل تیم ملی فوتبال سویدن به‌مصاف سویس رفت که در نهایت سویدن یک بر صفر پیروز شد و راهی مرحله‌ی یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها شد.
تک گل این دیدار را، ایمیل فورسبرگ در دقیقه‌ی 66 به‌ثمر رسانید.
در دومین‌دیدار نیز که در ساعت 22:30 شب به وقت کابل برگزار شد، جدال دوتیم انگلستان و کلمبیا در 90دقیقه 1-1 مساوی دنبال شد تا کار به وقت‌های اضافه کشیده شود، در نیم‌ساعت وقت‌های اضافه نیز دوتیم به نتیجه نرسیدند تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود، در ضربات پنالتی این انگلستان بود که توانست با حساب 5-4 کلمبیا را شکست بدهد و راهی مرحله هشت تیم شود.
ملی پوشان انگلستان که فکر نمی‌کردند کار چندان سختی برابر کلمبیا داشته باشند، تا لحظات پایانی با گلزنی هری کین از روی نقطه پنالتی پیش بودند که یری مینا، مدافع بلند قامت کلمبیا برای سومین مسابقه متوالی با ضربه سر موفق به باز کردن دروازه حریف شد تا کار به وقت‌های اضافه و بعد ضربات پنالتی کشیده شود.

در ضربات پنالتی، ملی پوشان انگلستان با وجود اینکه با از دست دادن پنالتی هندرسون عقب افتاد، اما در ادامه با دو توپی که اوریبه و کارلوس باکا نتوانستند تبدیل به گل کنند و واکنشی که پیکفورد در پنالتی پنجم داشت، به برتری 4 بر 3 دست پیدا کرد تا جواز حضور در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2018 روسیه را بگیرد.
در مرحلۀ یک چهارم نهایی، فرانسه در برابر یورگوای، برازیل در برابر بلجیم، روسیه در برابر کرواسیا و انگلستان در برابر سویدن بازی خواهند کرد.

قابل یادآوری است، مسابقات جام جهانی فوتبال از روز 14 جون آغاز شده تا 15 جولای 2018 در 12 استادیوم در 11 شهر روسیه از جمله مسکو، کالینینگراد، سن پترزبورگ، ولگاگراد، کازان، نیژنی نووگورود، سامارا، سارانسک، روستوف نا دونو، سوچی و یکاترینبورگ برگزار می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала