جام جهانی و عذرخواهی رسانه های غربی از روسیه

© Sputnik / Aleksander Vilf /  مراجعه به بانک تصاویر جام جهانی و عذرخواهی رسانه های غربی از روسیه
جام جهانی و عذرخواهی رسانه های غربی از روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از ختم "جام جهانی 2018 روسیه"، بلا فاصله چندین رسانه کشور های غربی از بیداری وجدان و یا هم " تقلیدی از آن" صحبت نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، در جریان برگزاری مسابقات جام جهانی 2018 درروسیه، بار نخست روزنامه بریتانوی گاردین یک مقاله‌ای را منتشر کرد که در آن اعتراف شد که رسانه های غربی برای بی اعتبار کردن روسیه در برگزاری " جام جهانی" در تهمت زدن های شان بی حد از مبالغه کار گرفتند.

سپس یک تن از ژورنالیستان نشریه آلمانی Die Welt، از کشور های غرب به خاطر نگرش متکبرانه آنها نسبت به روسیه انتقاد کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در گزارشی، از برگزاری موفقیت آمیز رقابت های جام جهانی 2018 در روسیه ابراز خرسندی کرد و نوشت: این بازی ها چهره روسیه را با وجود اختلاف با غرب (بر سر بحران اوکراین از سال 2014) بهبود بخشید؛ همه تماشاگرانی که از کشورهای غربی به روسیه آمده اند، جو حاکم بر روسیه را دوستانه می دانند و از میهمان نوازی روس ها تعریف و قدردانی می کنند.
در حالی که تیم روسیه بهتر از همه پیش بینی ها عمل کرد و نخستین بار از سال 1970 میلادی به دور یک چهارم پایانی رقابت ها رسید میزبانی موفقیت آمیز جام بیست و یکم فیفا چهره (و جایگاه جهانی) این کشور را کاملا بهبود داده است.
از زمان بحران اوکراین در سال 2014، برخی کشورهای غربی تلاش کردند به جام جهانی روسیه پیش از آغاز رقابت ها رنگ و بوی «سیاسی» بدهند، حال آنکه به نظر می رسد همه این تلاش ها ناکام مانده است. سران بسیاری از کشورهای غربی از جمله امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، در زمان برگزاری رقابت ها به روسیه آمدند تا از تیم های ملی فوتبال کشورشان حمایت کنند.
«مارگاریتا سیمونیان»(Margarita Simonyan)، سردبیر "راشا تودی" روسیه می گوید: این رقابت ها ثابت کرد پیش داوری ها و غرض ورزی های برخی رسانه های غربی درباره روسیه نادرست است.

جام جهانی 2018 به تماشاگران و رسانه ها از سراسر جهان فرصتی داد تا روسیه را بهتر بشناسند؛ روسیه نیز امکان یافت تا از تنش در روابط خود با غرب بکاهد.
رقابت های جام جهانی 2018 روسیه روز یکشنبه با دیدار تیم های ملی فرانسه و کرواسیا با نتیجه 4 مقابل 2 به نفع تیم فرانسه پایان یافت.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала