عربي Sputnik
یکاترینبورگ
به یکاترینبورگ، خزانه دار اورال، مکان برگزاری جام جهانی فوتبال سال ۲۰۱۸ خوش آمدید
چنانکه پترزبورگ "دریچه روسی به اروپا" خوانده می شود، یکاترینبورگ به عنوان "دریجه به آسیا" و کلید سایبریای غنی و بدون سرحد، یاد می شود‪.


تاریخ یکاترینبورگ در دوره توسعه صنعتی اورال در آغاز قرن ۱۸ شروع شد. در آنزمان در اورال میانه، که سرشار از منابع طبیعی بود، بطور فعال کارخانه های ذوب آهن و مس اعمار می شد، که در میان آنها فابریکه یکاترینبورگسکی، بزرگترین فابریکه ذوب آهن روسیه در آنزمان، مقام خاص داشت‪.

به تاریخ ۷ (۱۸) نومبر سال ۱۷۲۳ در فابریکه ذوب آهن یکاترینبورگسکی که در کنار دریای ایسیت اعمار شده بود، تولید آزمایشی چکش ها صورت گرفت. این تاریخ به عنوان روز تاسیس این شهر قبول شده است‪.
©Sputnik/Pavel Lisitsyn/ میدان مقابل ساختمان ایستگاه قدیمی ریل در یکاترینبورگ
©Sputnik/Sergey Pyatakov/ کلیسای الکساندر نوسکی در یکاترینبورگ
©Sputnik/Pavel Lisitsyn/ بنای راستوگووی-خریتونووی در یکاترینبورگ
نخستین معدن طلا در روسیه در همین مناطق در ماه می سال ۱۷۴۵ کشف شد. ۱۰۰ سال پس از تاسیس شهر در دره طلایی یکاترینبورگ ۸۵ معدن طلا کشف شد‪.

در سال ۱۸۳۱ در مربوطات این شهر نخستین معدن زمرد کشف شد؛ معادن زمرد بسیار غنی بودند. تنها در طول ۳۰ سال کار در این معادن ۲۲۲۷ کیلوگرام زمرد استخراج شد. از آنزمان تا کنون علاوه بر معادن طلا و زمرد، در اورال معادن یاقوت، زمرد کبود، الماس و دیگر سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و زینتی، کشف شده است‪.
©Sputnik/Pavel Lisitsyn/ مدل ترکیبی مجسمه ای به افتخار شهاب سنگ های اورال در موزیم زمین شناسی اورال، یکاترینبورگ
©Sputnik/Yuriy Somov/ ذرات زمرد مصنوعی، محصول فابریکه جواهرات یکاترینبورگ
©Sputnik/Pavel Lisitsyn/ میله های طلایی - محصول فابریکه فرآوری فلزات یکاترینبورگ
چنین ثروت این منطقه بسیار تعجب آور نیست، زیرا بر اساس افسانه ها، کوه های اورال که یکاترینبورگ در دامنه های شرقی آن قرار دارد - با توجه به داستان باشقیری، این منطقه کمربند غول افسانوی است‪.
بود - نبود یک غول بود و او یک کمربند جادویی داشت (به زبان ترک ها "اورال")، که با طلا و سنگهای قیمتی دوخته شده بود. یک روز غول کمربندش را کشید و روی زمین گذاشت. این کمربند از بحیره سرد شمالی الی بحیره جنوبی خزر امتداد یافت. کوه های اورال همینگونه به وجود آمدند‪.
امروز یکاترینبورگ پس از مسکو، سن پیترزبورگ، و نووه سیبیرسک، چهارم شهر پرنفوس روسیه است. نفوس یکاترینبورگ ۱.۵ میلیون نفر می باشد‪.

   

اماکن دیدنی
در مرکز تاریخی یکاترینبورگ خط سیر گردشگری - خط سرخ،‌ کشیده شده است. این خط به مهمانان شهر کمک می کند تا بطور مستقل از جاذبه های گردشگری دیدن به عمل آورند. خط سرخ مجهز به رهنمای صوتی همراه است: در مقابل هر نقطه خط سیر شماره های تماس نوشته شده اند که با تماس گرفتن به آنها می توان تاریخ آن مکان را به زبان های روسی و انگلیسی شنید. خط سرخ از مجسمه لینن در میدان سال ۱۹۰۵، آغاز و به آن ختم می شود. در طول این مسیر ۳۵ جاذبه گردشگری قرار دارند، اینک میپردازیم به تاریخ بعضی از آنها‪.
©Sputnik/Pavel Lisitsyn/ ‫"روتوندا" در مقابل خانه سواستایانوف در یکاترینبورگ
خیابان ساحلی جوانان کارگر - یکی از قدیمی ترین خیابان های یکاترینبورگ است که در امتداد ساحل سمت راست بندر شهر واقع می باشد. در گذشته ها خیابان ساحلی دو کیلومتری به سه بخش تقسیم شده بود که قدامت یکی از آنها که الی سال ۱۹۱۹ به نام جمناستیکی یاد می شد، مثل قدامت شهر است: کار ساخت این خیابان همزمان با اعمار قلعه یکاترینبورگ و فابریکه در سال ۱۷۲۳ آغاز شد‪.

در مسیر خط سرخ جاذبه گردشگری شهری که معماری و نماهای تشریفاتی آن باعث برجستگی آن می شود، قرار دارند. خانه سواستایانوف. در ابتدا این خانه به سبک کلاسیک ساخته شده بود، اما در سال ۱۸۶۶ سبک آن تغییر کرد‪.
©Sputnik/Pavel Lisitsyn/ تئاتر اپرا و باله و مجسمه یعقوب سویردلوف در یکاترینبورگ
©Sputnik/Alexey Filippov/Pavel Lisitsyn/ کلیسای ناجی در خون (کلیسا - بنای یادبود بر روی خون به نام تمام قدیسانی که در سرزمین روسیه درخشیده اند) در یکاترینبورگ
یکی دیگر از جاذبه های گردشگری خط سرخ تئاتر اپرا و باله یکاترینبورگ است که در سال های ۱۹۰۴ - ۱۹۱۲ به سبک باروک وینی اعمار شده است‪.

کمی پیشتر در خط سرخ،‌ کلیسای ناجی در خون که در سال ۲۰۰۳ اعمار شده است، قرار دارد. قبلاً در این محل خانه ایپاتیف که در آن نیکولای دوم و خانواده اش به قتل رسید، قرار داشت که در ماه سپتمبر سال ۱۹۷۷ تخریب شد‪.
©Sputnik/Pavel Lisitsyn/ نمای بندر شهری از عرشه مشاهده آسمان خراش "ویسوتسکی" در یکاترینبورگ
©Sputnik/Konstantin Chalabov/ نمای شهر از بالکن مشاهده آسمان خراش "ویسوتسکی" در یکاترینبورگ
©Sputnik/Konstantin Chalabov/ نمای سرکس یکاترینبورگ از بالکن مشاهده آسمان خراش "ویسوتسکی" در یکاترینبورگ
©Sputnik/Pavel Lisitsyn/ یک پسر در بالکن مشاهده مرکز تجارتی "ویسوتسکی" در یکاترینبورگ
علاوه بر خط سیر سرخ،‌ راه دیگر دیدن یکاترینبورگ نیز وجود دارد. این کار را خیلی زود و از یک مکان می توان انجام داد: با بالا شدن به بالکن مشاهده در آسمان خراش "ویسوتسکی". از ارتفاع ۱۸۶ متری، یکاترینبورگ چنان معلوم می شود، مثل اینکه در کف دست تان باشد: بناهای قدیمی، بناهای معماری دوره ساخت گرایی ( که در این شهر یکی از بزرگترین مجموعات جهان حفظ شده است)، بزرگراه های طولانی، طلا های روی گنبد های کلیسا ها‪.

   

"یکاترینبورگ آرنا"
به تاریخ ۲۹ سپتمبر سال ۲۰۱۲ یکاترینبورگ رسماً شهر برگزار کننده جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ انتخاب شد‪.

مسابقات در وزرشگاه "مرکزی" که در جریان برگزاری "میدان یکاترینبورگ" نامیده خواهد شد، برگزار می شوند. این بزرگترین ساختمان ورزشی شهر است، که دارای میدان فوتبال و مجتمع ورزشی می باشد‪.
این ورزشگاه در سال های ۱۹۵۳ - ۱۹۵۷ اعمار شده و یک بنای تاریخی معماری نئوکلاسیسیسم استالینیستی شمرده می شود‪.
در حال حاضر این ورزشگاه مطابق مطالبات فیفا بازسازی می شود. نمادهای تاریخی آن حفظ شده و به بخشی از ورزشگاه جدید تبدیل خواهند شد‪.

در جریان برگزاری مسابقات گنجایش ورزشگاه ۳۵ هزار نفر خواهد بود، از آنجمله ۱۳ هزار آن چوکی قابل نصب و جمع آوری است که پس از جام جهانی آنها را جمع آوری خواهند نمود و گنجایش ورزشگاه به ۲۳ هزار بیننده کاهش خواهد یافت. مساحت میدان ۱۰۵×۶۸ متر است‪.

به تاریخ های ۱۵، ۲۱، ۲۴ و ۲۷ جون در ورزشگاه "میدان یکاترینبورگ" چهار بازی مرحله گروهی برگزار خواهند شد‪.
جزئیات بیشتر درباره استادیوم

   

   

چطور به یکاترینبورگ برسیم
توسط طیاره: میدان هوایی بین المللی یکاترینبورگ "کالسووه" - بزرگترین میدان هوایی منطقه است. مدت پرواز از مسکو الی یکاترینبورگ - ۲.۵ ساعت‪.

توسط ریل: از مسکو و سن پترزبورگ الی یکاترینبورگ سفر نمودن در ریل ممکن است. مدت سفر ریل از مسکو ۱ روز و ۵ ساعت،‌ از سن پترزبورگ - ۱ روز و ۱۱ ساعت‪.