هشدار پاکستان به گروه طالبان در مورد گفت‌گوهای صلح

© REUTERS / Faisal Mahmoodرهبران افغانستان و پاکستان
رهبران افغانستان و پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفر گروه طالبان به پاکستان پس از آن صورت گرفت که گفته شد سران این گروه در دفتر سیاسی‌شان در قطر با هیئتی از حکومت افغانستان دیدار کرده‌اند.

حکومت پاکستان به گروه طالبان هشدار داده‌است که اگر در مورد گفت‌گوهای صلح با دولت افغانستان بدون در میان‌گذاشتن اسلام‌آباد صحبت کنند، از آن کشور بیرون‌شان خواهند کرد.
به گزارش صدای اسوشیتدپرس، دوتن از چهره‌های ارشد طالبان گفته‌اند پاکستان برای‌شان هشدار داده که در گفت‌گوهای صلح با حکومت افغانستان نباید آن کشور را بی‌خبر بگذارند.

کرزی - اسپوتنیک افغانستان
کرزی: پشتیبانی روسیه از افغانستان خوش یمن بود/ امریکا به شکست در افغانستان اعتراف کند/ ایران به صلح در افغانستان کمک کند

این رهبران طالبان گفته‌اند که مقام‌های پاکستانی به سران آنان هشدار داده که یا پس از این اسلام‌آباد را در برقراری رابطه‌شان با افغانستان در مورد صلح شامل سازند ویا هم با خانه‌واده‌های‌شان از پاکستان بیرون شوند.
یه گزارش خامه پرس این اخطار را مقام‌های پاکستانی در دیدارشان با هیئتی که اخیرا از دفتر سیاسی گروه طالبان به آن کشور سفر کرده بود، به آنان داده‌اند.
افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
گلف نیوز: تحقق صلح در افغانستان تنها از طریق اصلاحات به میان می آید

این در حالی‌ست که سفر هیئت گروه طالبان را سرتاج عزیز، مشاور امور خارجی نخست‌وزیر پاکستان نیز پذیرفته بود اما از دادن جزئیات در مورد آن خودداری نمود.
سفر گروه طالبان به پاکستان پس از آن صورت گرفت که گفته شد سران این گروه در دفتر سیاسی‌شان در قطر با هیئتی از حکومت افغانستان دیدار کرده‌اند.
محمد معصوم ستانکزی، رییس عمومی امنیت ملی افغانستان و ملا عبدالمنان برادر ملا محمد عمر چهره‌های کلیدی بودند که ابه اساس گزارش‌ها، از دوطرف حکومت و طالبان در آن نشست حضور یافتند.
با این حال عبدالله عبدالله، رییس اجرایی سفر هیئت طالبان به پاکستان را یک امر معمول خوانده و گفت که آنان در پاکستان هستند و همیشه به آن کشور رفت و آمد دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала