تنها گوشت خوک کم مانده بود که از پاکستان به افغانستان صادر شود

© Sputnik / Igor Zaremboتنها گوشت خوک کم مانده بود که از پاکستان به افغانستان صادر شود
تنها گوشت خوک کم مانده بود که از پاکستان به افغانستان صادر شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در چند سال اخیر چندین تن گوشت خوک به خاطر مصرف نیروهای خارجی از پاکستان به افغانستان صادر شده است.

پیوند اعضأ بدن خوک به انسان - اسپوتنیک افغانستان
پیوند اعضأ بدن خوک به انسان
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، دیلی تایمز می نویسد: از ماه جولای سال 2015 تا ماه مارچ سال 2016 میلادی پاکستان نزدیک به 2.8 میلیون دالر صادرات گوشت خوک به افغانستان داشته است.

یکی از رسانه های پاکستانی به نقل از بانک دولتی پاکستان می نویسد:این کشور در چند سال اخیر چندین تن گوشت خوک به ارزش میلیون‌ها دالر را برای مصرف نیروهای خارجی به افغانستان صادر کرده است.

اگر چه نگهداری، پرورش، فروش و خوردن خوک در پاکستان ممنوع است، اما صادرات گوشت خوک از این کشور به افغانستان به مقدار چشم‌گیری افزایش داشته است.

این در حالی است که پاکستان در 9 ماه اخیر سال روان میلادی نیز به ارزش 447 هزار دالر گوشت خوک به سایر کشورها صادر کرده است.

نیروهای خارجی در افغانستان یکی از خریداران اصلی گوشت خوک پاکستان است که تنها در سال 2016، 2.4 میلیون دالر گوشت خوک از این کشور  خریداری کرده و در یک سال اخیر نیز 111 هزار دالر گوشت خوک برای نیروهای خارجی در افغانستان صادر کرده است.

پاکستان با داشتن مرزهای طولانی با افغانستان یکی از کشورهای است که هم در امنیت و هم در بازرگانی افغانستان اهمیت زیادی دارد.

چندی پیش نیز خبرهای مبنع بر قاچاق کالاهای زیاد از مرزهای پاکستان به افغانستان به نشر رسیده بود و اتاق تجارت افغانستان گفته بود که قاچاق کالا ضررهای میلیونی بر اقتصاد افغانستان وارد می کند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала