ترامپ دلیل نخستین پیشرفت های امریکا در افغانستان را نام برد

© AP Photo / Evan Vucciآمادگی ترامپ به جنگ بزرگ
آمادگی ترامپ به جنگ بزرگ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا می گوید برای اولین بار پیشرفت‌های زیادی در جنگ افغانستان داشته است.

به گزارش اسپوتنیک،دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده گفته است که لغو محدودیت‌‎های غیر ضروری بر نظامیان امریکایی در جنگ افغانستان سبب شده که پس از سال‌ها برای نخستین بار این کشور پیشرفت‌های زیادی در افغانستان داشته باشد.
رئیس جمهور امریکا هرچند در این مورد جزییات بیشتر ارائه نکرده اما وی اخیرا هنگام سخنرانی در جمعی از نظامیان برحال و سربازان پیشین امریکایی گفته: «ما محدودیت‌های غیر ضروری را از سر راه سربازان جنگی خود در افغانستان دور ساختیم… ما برای نخستین بار پس از سالیان متمادی، پیشرفت‌های زیادی در افغانستان داشتیم». 

ترامپ: استراتژی جدید در افغانستان مایوس کننده است - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: استراتژی جدید در افغانستان مایوس کننده است

رئیس جمهوری امریکا این اظهارات را در حالی مطرح کرده که بمباردمان نظامیان امریکا در برابر گروه‌های تروریستی داعش و طالبان در افغانستان به گونه‌ی بی‌پیشینه افزایش یافته است.
بر اساس آمار نشر شده از سوی فرماندهی مرکزی نیروی هوایی ایالات متحده ، هواپیماهای امریکایی به شمول هواپیماهای بدون سرنشین در شش ماه نخست سال جاری میلادی 2911 راکت و بمب بر مخالفان مسلح دولت پرتاب کرده است.
از سویی هم، در ماه می سال جاری میلادی، دفتر بازرس ویژه‌ی امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) گزارش داده بود که حکومت افغانستان از جمع 407 ولسوالی، کنترل 229 ولسوالی یعنی 56،9 درصد خاک افغانستان را در دست دارد، در حالی که طالبان بر 59 ولسوالی یعنی 14،5 درصد خاک افغانستان تسلط داشته و دو طرف برای مسلط شدن بر 119 ولسوالی دیگر درگیری ادامه دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала