پمپئو: ایالات متحده داده های خاصی درباره آماده سازی حملات توسط سلیمانی در دست نداشت

© REUTERS / Brendan McDermidپمپئو: ایالات متحده داده های خاصی درباره آماده سازی حملات توسط سلیمانی در دست نداشت
پمپئو: ایالات متحده داده های خاصی درباره آماده سازی حملات توسط سلیمانی در دست نداشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا اعتراف کرد، که سرویس های پنهانی امریکا اطلاعاتی درباره حملات جنرال ایرانی در دست نداشت.
پمپئو: قاسم سلیمانی در بغداد ماموریت دیپلماتیک نداشت - اسپوتنیک افغانستان
پمپئو: قاسم سلیمانی در بغداد ماموریت دیپلماتیک نداشت

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا اعتراف کرد، که سرویس های پنهانی ایالات متحده امریکا اطلاعاتی در دست نداشت، که جنرال قاسم سلیمانی در کجا و چه زمانی قصد حمله بالای نیروهای امریکایی را دارد.

پمپئو در مصاحبه با فاکس نیوز گفت:- "شکی نیست که یک سری حملات قریب الوقوع توسط قاسم سلیمانی برنامه ریزی شده بود. اما ما دقیقا نمی دانیم، که چه زمانی و در کجا. اما این واقعیت داشت".

یادآوری می کنیم، که تنش‌ها میان ایالات متحدۀ امریکا و جمهوری اسلامی ایران زمانی بالا گرفت، که امریکا در بامداد سوم جنوری، قاسم سلیمانی فرماندۀ نیروی قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌المهندس معاون سازمان حشد شعبی عراق در میدان هوایی بغداد هدف قرار داد و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام امریکا، بامداد هشتم جنوری به دو پایگاه امریکایی در عراق حملات راکتی انجام داد. پس از آن ایران اعلام کرد، که این حمله در عملیاتی زیر نام «قاسم سلیمانی» و با هدف انتقام انجام شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала