استقبال غرب از توافقنامه امریکا با طالبان

© Sputnik / PMمولوی حنفی، عضو دفتر سیاسی طالبان در قطر در دومین نشست بینالافغانی در مسکو
مولوی حنفی، عضو دفتر سیاسی طالبان در قطر در دومین نشست بینالافغانی در مسکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان ملل، اتحادیه اروپا، بریتانیا و ناروی از توافق ایالات متحده و طالبان استقبال می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان ملل، اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان ، ایتالیا، ناروی و بریتانیا بیانیه مشترکی را با ایالات متحده صادر کردند که در آن، آنها از توافق بین ایالات متحده و طالبان و همچنین آماده سازی مذاکرات بین الافغانی استقبال می کنند.

محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان
متن توافقنامه طالبان با امریکا با شورای کویته شریک شد

در بیانیه مشترک آمده است: "ما از اقدامات مهمی كه با اعلامیه مشترک امریكا و طالبان در 29 فبروری آغاز شده است، با هدف پایان دادن به جنگ و بازكردن درهای مذاكرات داخل افغانستان كه قرار است 10 مارچ آغاز شود، استقبال می نمایم."

طرفین آمادگی خود را برای کمک به کار در توافق صلح ابراز کردند و تأکید کردند که این امر مستلزم توافق جامع بین طرفین در افغانستان است. آنها از تصمیم طالبان برای پیوستن به روند سیاسی استقبال کردند و از کاهش یک هفته خشونت قبل از امضای اعلامیه با ایالات متحده قدردانی نمودند. طرفین همچنین از طالبان و سایر گروههای مسلح خواستند تا "اقدامات مشخص" را برای جلوگیری از استفاده تروریست ها از خاک این کشور اتخاذ نمایند. آنها همچنین از همه افغانها خواستند تا در مورد موضوعاتی مانند تبادل زندانیان و آتش بس، بحث و گفتگو را آغاز کنند.

سازمان ملل، اتحادیه اروپا، و تعدادی از کشورها افزودند که آنها همچنان قصد پشتیبانی از نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان را دارند.

پیش از این در مراسمی در قطر، ایالات متحده و طالبان نخستین توافقنامه صلح را در بیش از 18 سال جنگ امضا کردند که مقررات خروج نیروهای خارجی از افغانستان را در 14 ماه و آغاز گفتگو بین افغانستان در ماه مارچ پس از توافق مبادله زندانیان فراهم می کند. ایالات متحده متعهد شده است که تعداد سربازان این کشور را به 8.6 هزار نفر کاهش دهد. مایك پومپئو وزیر امور خارجه امریکا روز پنجشنبه گفت، ایالات متحده امیدوارند كه رهبری طالبان تمام تلاش های خود را برای تکمیل توافق انجام می دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала