امریکا: در دو روز آینده یک کشور عرب دیگر با اسرائیل توافق صلح امضا می‌کند

© AP Photo / Seth Wenigامریکا: در دو روز آینده یک کشور عرب دیگر با اسرائیل توافق صلح امضا می‌کند
امریکا: در دو روز آینده یک کشور عرب دیگر با اسرائیل توافق صلح امضا می‌کند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده دائم امریکا در سازمان ملل روز چهارشنبه گفته است که طی یک یا دو روز آینده یک کشور عرب دیگر با اسرائیل توافق صلح امضا می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، کلی کرفت، نماینده دائم سازمان ملل در مصاحبه با شبکه العربیه گفت که یک کشور عرب دیگر طی یک یا دو روز آینده با اسرائیل توافق صلح امضا می‌کند.

خانم کرفت یادآوری کرد که اخیراً امارات و بحرین با میانجیگری امریکا توافق‌نامه های را برای عادی سازی با اسرائیل امضا کردند. وی در پاسخ به پرسشی که آیا کشورهای دیگر قصد پیوستن به ابتکار را دارند، گفت: ‌طرح ما این است که تعداد بیشتری از کشورها را بیاوریم و در این زمینه خیلی زود اطلاع‌رسانی می‌کنیم. یک کشور دیگر «در یک یا دو روز آینده» توافق امضا می‌کند.

او اضافه کرد، تعدادی دیگر از کشورها نیز این روند را در پیش خواهند گرفت.

ترامپ: 4 کشور دیگر خواستار عادی سازی روابط‌‌شان با اسرائیل هستند - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: 4 کشور دیگر خواستار عادی سازی روابط‌‌شان با اسرائیل هستند

گفتنی است، در تاریخ 15 سپتمبر سال جاری نمایندگان کشورهای عربی بحرین و امارات متحده عربی طی مراسمی در کاخ سفید٬‌ توافق‌نامه عادی‌سازی روابط با اسرائيل را امضا کردند. فلسطین به شدت با این توافق‌نامه ها مخالفت کرد و سفیران خود را از ابوظبی و منامه فراخواند.

ریاض المالکی، وزیر امور خارجه فلسطین طی نشست مطبوعاتی در وزارتخانه در شهر رام‌الله کرانه باختری رود اردن اعلام کرد که‌ فلسطین به دلیل حمایت دبیری‌کل اتحادیه عرب از عادی‌سازی روابط امارات متحده عربی و بحرین با اسرائیل از ریاست دوره‌ای این اتحادیه کناره گیری می‌کند.

مالکی افزود: شرایط موجود نشان می‌هد که اتحادیه عرب این تصمیم را محکوم نخواهد کرد. ما به تصدی ریاست اتحادیه عرب که کشورهای عضو آن در پی عادی‌سازی روابط با دولت اشغالگر هستند، افتخار نمی‌کنیم.

وی همچنان تاکید کرد: فلسطین همواره با کشورهای عرب مانند جزایر و کویت که عادی‌سازی روابط را نمی‌پذیرند، به همکاری ادامه خواهد داد.

گفتنی است اتحادیه عرب در نشست مجازی که روز 9 سپتمبر در سطح وزرای خارجه کشورهای عضو برگزار شد، عادی‌سازی روابط با اسرائیل را محکوم نکرده بود.

به گفته دیپلمات‌های فلسطینی، کشورهای پرنفوذ عرب اجازه نداده‌اند تا در نشست اتحادیه عرب عادی‌سازی روابط با اسرائیل محکوم شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала