واشنگتن از ادامه مذاکره با ترکیه درباره امنیت افغانستان صحبت کرد

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisواشنگتن از ادامه مذاکره با ترکیه درباره امنیت افغانستان صحبت کرد
واشنگتن از ادامه مذاکره با ترکیه درباره امنیت افغانستان صحبت کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.07.2021
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از ادامه مذاکرات بین کشورش و ترکیه درباره امنیت افغانستان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک،  ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که مذاکرات بین کشورش و ترکیه درباره همکاری امنیتی در افغانستان ادامه دارد.

وی در ارتباط با پیشنهاد ترکیه مبنی بر حفاظت از فرودگاه کابل بعد از خروج نیروهای آمریکایی گفت: واشنگتن از نقش سازنده ترکیه درباره وضعیت امنیتی در افغانستان استقبال می‌کند.

اردوغان: درباره‌ی چگونگی مسئولیت ترکیه در افغانستان تصمیم‌گیری کرد‌ه‌ایم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.07.2021
اردوغان: درباره‌ی چگونگی مسئولیت ترکیه در افغانستان تصمیم‌گیری کرد‌ه‌ایم

طی هفته های اخیر و با تسریع خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان که تا سپتامبر تکمیل خواهد شد، موضوع تامین امنیت فرودگاه کابل از سوی ترکیه تبدیل به یکی از موضوعات مهم افغانستان شده است.

ترکیه اعلام کرده که با 500 نیرویی که در افغانستان دارد این کار را انجام خواهد داد و نیروی جدیدی به افغانستان اعزام نمی کند.

سالانه مبلغی بین 80 تا 120 میلیون دالر برای تامین امنیت فرودگاه کابل هزینه می شود که ترکیه خواهان دریافت این مبلغ در ازای حفاظت از فرودگاه شده است.

در ماه جون، جیک سالیون مشاور امنیت ملی آمریکا گفته بود که ترکیه پس از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان قصد دارد تامین امنیت میدان هوایی کابل را بر عهده بگیرد. به گفته وی، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه بر سر تامین امنیت میدان هوایی بین‌المللی کابل به توافق رسیدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала