مرکل: قضاوت ما درباره مقاومت ارتش افغانستان در برابر طالبان اشتباه بود

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان
 آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.08.2021
عضو شوید
 صدراعظم آلمان در تازه ترین اظهار نظر خود درپی پیشروی طالبان در افغانستان به شکست سیاست‌های غرب در این کشور اعتراف کرد.

 به گزازش اسپوتنیک، به نقل از رویترز، انگلا مرکل صدراعظم آلمان امروز (شنبه) تاکید کرد که افغانستان هیچ تهدید تروریستی فوری‌ برای جامعه بین‌المللی نیست.

صدراعظم آلمان امروز اعتراف کرد که قضاوت نادرستی درباره مقاومت ارتش افغانستان در برابر شبه نظامیان طالبان صورت گرفته بود.

مرکل امروز در یک رویداد انتخاباتی گفت: ارتش با سرعت نفس گیری سقوط کرد. ما انتظار داشتیم که پایداری و مقاومت آنها بیشتر باشد.

مرکل می‌داند که با سیل آوارگان چه باید کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.08.2021
مرکل: تمام تلاش ها باید برای نجات افغان‌ها متمرکز باشد

مرکل گفت که اکنون تمرکز بر روی نجات مردم افغانستان است اما پس از عبور از شرایط کنونی باید درباره دستاوردهایی که بدست آمد و یا کسب نشدند به بحث نشست.

«صدراعظم آلمان گفت: البته بعد از تکمیل ماموریت تخلیه، لازم است ذکر شود که چه چیزهایی از افغانستان به دست آمده و چه چیزهایی به دست نیامده است. در حال حاضر هیچ تهدید تروریستی خاص و حادی از جانب القاعده یا نیروهای افراطی برای دیگر کشورها دیده نمیشود.

 

یکشنبه گذشته (15 آگست)، طالبان تسلط بر افغانستان را با ورود به پایتخت این کشور نسبتا تکمیل کرد. این تحولات موجب شد تا هزاران افغان به دنبال راهی برای فرار از این کشور باشند چرا که نگران حمله تلافی جویانه این شبه نظامیان هستند. امرالله صالح، معاون اول رئیس جمهوری افغانستان از دولت اشرف غنی و جناح مقاومت ملی افغانستان در حال رهبری برنامه ها علیه طالبان هستند.

این در حالی است که فرانک-والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان، هفته گذشته گفته بود که تصاویر منتشر شده از مردم افغانستان که در حال تلاش برای فرار از کابل هستند، مایه شرم کشورهای غربی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала