راه‌حل افغانی برای مشکل افغانستان؛ محور نشست فردا در باره افغانستان در تهران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.10.2021
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این‌که هیأت حاکمه افغانستان باید گوش شنوایی برای شنیدن اراده و خواست مردم این کشور داشته باشند، گفت که آیت‌الله رئیسی فردا نشست همسایگان افغانستان در تهران را افتتاح خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سعید خطیب‌زاده؛ سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، امروز (سه شنبه، 4 عقرب) در یک نشست خبری گفت که اجلاس وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان، فردا با حضور شش کشور به اضافه روسیه به صورت حضوری برگزار می‌شود.
 نشست تروئیکای توسعه یافته در مورد افغانستان در اسلام آباد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.10.2021
نشست تروئیکای توسعه یافته در مورد افغانستان در اسلام آباد
به گفته او، وزیران خارجه ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و پاکستان حضوری و وزیران امور خارجه چین و روسیه به صورت آنلاین در این نشست حضور خواهند داشت.
خطیب‌زاده بیان کرد که در نشست فردا ابراهیم رییسی؛ رییس جمهوری ایران نیز سخنرانی خواهد کرد.
به گفته او، فردا دبیرکل سازمان ملل هم پیامی به این نشست صادر خواهد کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد که این نشست برای تشریک مساعی کشورهای همسایه افغانستان و ایجاد صلح پایدار در افغانستان برگزار می‌شود.
پیش‌تر گزارش شده‌بود که هیاتی از طالبان هم در نشست فردا اشتراک می‌کند؛ اما مقام‌های ایرانی اعلام کردند که از طالبان دعوت نشده‌است.
سخنگوی وزارت خارجه ایران در نشست خبری امروز خود گفت: «تصور من این است که هیات حاکمه افغانستان باید گوش شنوایی برای شنیدن اراده و خواست مردم افغانستان داشته‌باشد و در این صورت قطعا می‌تواند به عنوان یک هیأت حاکمه مسئول خود را نشان بدهد برای اینکه نسبت به ایجاد یک دولت پایدار فراگیر متشکل از همه اقوام و قومیت‌ها در افغانستان زمینه‌سازی کند.»
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала