بازسازی فرودگاه بلخ توسط ازبکستان

© Flickr / Eric Haglundبازسازی فرودگاه بلخ توسط ازبکستان
بازسازی فرودگاه بلخ توسط ازبکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.11.2021
عضو شوید
یک گروه فنی سی نفری از ازبکستان برای ترمیم و بازسازی فرودگاه هوایی مولانا جلاالدین محمد بلخی به مزارشریف آمده اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، نماینده ویژه رییس جمهور ازبکستان امروز در یک نشست با مقام‌های محلی بلخ و مقام‌های وزارت ترانسپورت و هوانوردی در شهر مزارشریف گفت که کشورش فرودگاه مولانا جلال‌ الدین محمد بلخی در مزارشریف را بازسازی خواهد کرد.
این مقام ازبکستانی تاکید نمود که ازبکستان یک گروه فنی 30 نفری را به مزارشریف فرستاده است تا در بخش بازسازی فرودگاه کار کنند.
اولیانوف: سیاست امریکا در قبال افغانستان شکست‌ خورده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.11.2021
اولیانوف: سیاست امریکا در قبال افغانستان شکست‌ خورده است
عصمت الله ایرگیش، نماینده ویژه رییس جمهور ازبکستان برای افغانستان، گفت: "از ما خواهش کردن که ازبکستان کمک بکند تا فعالیت فرودگاه مزارشریف احیا شود، یعنی بعضی از سامان‌آلات فرودگاه تخریب شده است. از همین‌رو ما 30 تن از کارمندان فنی ازبیکستان را آوردیم و سرگرم ترمیم و بازسازی فرودگاه بلخ استند. امیدوار هستیم که به زودی فعالیت‌های فرودگاه بلخ از سرگرفته شود".
وی می‌افزاید که ازبکستان می‌کوشد تا در بخش‌های گونه‌گون ماننده زیر بناها، افغانستان را یاری رساند .
در همین‌حال، مقام‌های محلی بلخ از ازبکستان می‌خواهند که در بخش اقتصادی و گسترش روابط بازرگانی بیشتر از پیش با مردم افغانستان همکاری کند.
‏دالر رکورد بست؛ یک دالر برابر شد با 95 افغانی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.11.2021
‏دالر رکورد بست؛ یک دالر برابر شد با 95 افغانی
قدرت الله ابوحمزه، والی بلخ گفت: "کشور دوست ما ازبکستان همراه هیأت وزارت ترانسپورت که به بلخ آمده اند درباره بازسازی فرودگاه و خط آهن صحبت کرده اند. در باره قرضداری برق هم صحبت شد که هرگاه سیستم برقی بانک فعال شد، برای شان قرض برق پرداخته می‌شود و نباید ازبکستان برق ما را قطع کند".
حسیب الله سروش، معاون وزارت ترانسپورت و هوانوردی گفت: "ازبکستان در تمدید برق ما را کمک می‌کند. تمامی تجهیزات هونواردی که در فرودگاه وجود دارد را دو باره فعال می‌سازند، که در بخش روشنایی فرودگاه است، در بخش تاور میدان است، در بخش هواشناسی است، در بخش اطفاییه است، در بخش‌های مختلف کار می‌کند حتی تا حفظ و مراقبت ساحه عملیات همراه ما همکاری دارد. در عین زمان در حدود ۸۳ تن از کارمندان بخش فنی این اداره که مشخصا در فرودگاه مولانا بلخ کار می‌کند، آنان را برای آموزش به ازبکستان دعوت می‌کند".
ازبکستان از کشورهای شمالی افغانستان است که همواره در بخش‌های گونه‌گون، از جمله گسترش روابط بازرگانی با افغانستان همکاری کرده‌است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала