هشدار شهرداری کابل: تصاویر غیرشرعی از لوحه‌ها شهر پاک می‌شود

© Sputnik / Zakarya Safariازدحام و ترافیک سنگین هر روزه‌ی کابل
ازدحام و ترافیک سنگین هر روزه‌ی کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.12.2021
عضو شوید
شهرداری گروه طالبان برای کابل می‌گوید که روند پاک ‌سازی تصاویر "خلاف موازین شرعی" از لوحه‌ها در سطح شهر کابل توسط این گروه آغاز شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسا نه ها، شهرداری طالبان برای کابل امروز (دوشنبه، ۲۹ قوس) در رشته‌تویتی گفته است: "در نقاط مختلف شهر کابل، روند پاک ‌سازی تصاویر غیرشرعی از لوحه‌ها، اشتهارات و بلبوردها جریان دارد".
این شهرداری می گوید که توجه به ارزش‌ها و حدود اخلاقی در جامعه بر تمامی مردم واجب شمرده می‌شود و لازم است تا تمامی اصناف این موارد را در لوحه‌ها و اشتهارات خود رعایت کنند.
در تصاویری که شهرداری طالبان در کابل منتشر کرده، نشان می‌دهد که به‌روی بیشتر تصاویر زنان در آرایشگاه‌ها رنگ پاشیده شده است.
طالبان با تسلط در افغانستان در تاریخ ۲۴ اسد، محدودیت‌های شدید تاکنون در بخش‌های مختلف وضع کرده‌اند. این گروه بسیاری از فعالیت‌ها را غیراسلامی خوانده و متوقف کردند.
Штаб-квартирой ООН в Вене - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.12.2021
واکنش سازمان ملل به فرمان رهبر طالبان در مورد حقوق زنان
بیشتر محدودیت‌های وضع‌شده از سوی این گروه علیه زنان است.
در نخستین اقدام، طالبان مکاتب را به‌روی دختران بالاتر از صنف هفتم بستند و در دانشگاه‌ها نیز پرده‌های شرعی ایجاد کردند. این گروه دانش‌جویان دختر را به رعایت حجاب اسلامی فرا خواند.
افزون بر این‌ها، طالبان وزارت امور زنان را از کابینه‌ی حکومت سرپرست خود حذف و به‌جای وزارت امر به معروف و نهی از منکر را ایجاد کردند. با تشکیل این وزارت، زنان در ادارات مختلف دولتی از رفتن به سر کار منع شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала