نگزانی مسکو از تهدیدات تروریستی ناشی از افغانستان

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Министерства иностранных дел РФ
Здание Министерства иностранных дел РФ  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.12.2021
عضو شوید
مسکو نسبت به تهدیدات تروریستی ناشی از افغانستان برای روسیه و آسیای مرکزی هشدار داده است.
به گزارش اسپوتنیک، اولگ سیرومولوتوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت، مسکو شاهد سطح بالایی از تهدیدات تروریستی ناشی از طرفداران داعش و القاعده (گروه های تروریستی ممنوع در روسیه) مستقر در افغانستان برای روسیه و کشورهای آسیای مرکزی است.
اولگ سیرومولوتوف به این خبرگزاری گفت: "ما از نزدیک تحولات افغانستان را دنبال می کنیم، درجات بالایی از تهدیدات تروریستی ناشی از طرفداران داعش و القاعده مستقر در این کشور از جمله برای روسیه و کشورهای آسیای مرکزی وجود دارد."
Штаб-квартирой ООН в Вене - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.12.2021
روسیه: سازمان ملل پول نقد به افغانستان می‌برد
در اوایل ماه آگست، طالبان (گروه تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل است) حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان افزایش دادند، در 15 آگست وارد کابل شدند و روز بعد اعلام کردند که جنگ پایان یافته است. در دو هفته آخر ماه آگست از فرودگاه کابل که تحت حفاظت نظامیان آمریکایی بود، شهروندان غربی و افغان‌هایی که با آنها همکاری می‌کردند، تخلیه شدند. در شب 31 آگست، ارتش ایالات متحده فرودگاه کابل را ترک کرد و به حضور نزدیک به 20 ساله نظامی ایالات متحده در افغانستان پایان داد. در اوایل ماه سپتامبر، ترکیب دولت موقت افغانستان به ریاست محمد حسن آخوند که در دوره اول حکومت طالبان مسئول سیاست خارجی بود و از سال 2001 تحت تحریم های سازمان ملل بود، اعلام شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала