تاریخ سقوط شهاب سنگی که دایناسورها را ازبین برد، مشخص شد

© NASAЗонд Dawn снял "зимнее" полушарие астероида Веста
Зонд Dawn снял зимнее полушарие астероида Веста - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.02.2022
عضو شوید
پژوهشگران به این نتیجه رسیدند سیارکی که با برخورد به زمین، تقریبا همه دایناسورها را منقرض کرد، در فصل بهار به زمین برخورد کرده بود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از Nature، محققان با استفاده از پرتوهای ایکس بسیار قدرتمند و پیشینه ایزوتوپ کربن روی استخوان ماهی‌هایی که به فاصله کمتر از یک ساعت پس از برخورد سیارک از بین رفته بودند، توانستند زمان احتمالی برخورد سیارک را محاسبه کنند.
این گروه تحقیقاتی اعلام کرد که یافته‌هایش می‌تواند به توضیح این مسئله کمک کند که چرا برخی از جانوران توانستند از این برخورد [سیارکی] جان به در ببرند؛ در حالی که بقیه نتوانستند.
کارشناسان برای یافتن فسیل ماهی‌های پوزه‌پارویی و ماهیان خاویاری که در اثر برخورد سیارکی به زمین از بین رفته بودند، بخش‌هایی از داکوتای شمالی را جست‌وجو کردند.
Dinosaurios (imagen referencial) - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.12.2021
کشف سالم‌ترین تخم یک دایناسور در چین + تصاویر
به گفته این کارشناسان تلاطم و تکان شدید حاصل از برخورد، با ایجاد امواج ساکن عظیمی که رسوب‌ها را جابه‌جا کرد، به زنده‌به‌گور شدن ماهی‌ها منجر شد.
پژوهشگران دریافتند که ماهی‌های فسیل‌شده به شکل دست‌نخورده‌ای حفظ شده‌اند و استخوان‌های آن‌ها تقریبا هیچ نشانه‌ای از تغییر شیمیایی نشان نمی‌دهد و بافت‌های نرم آن‌ها سالم مانده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала